že si fundraiseři neziskovek mezi sebou prodávají databáze oslíků, kteří se otřásli - takže přispějete-li jednomu, osloví vás do roka a do dne deset dalších - to je věc známá a odzkoušená.
na druhou stranu, jak to teda si mají dělat? házet letáky nazdařbúh do schránek? platit naháněče na ulicích? koupit databázi od nějaké obskurní marketingové agentury? koupit vyselektovanou databázi pravděpodobných obětí a maskovat to nákupem databáze od nějaké obskurní marketingové agentury? utrácet za bilbordy, za inzerci?
v civilizovaných zemích zakládají nadace mecenášové, kterí vloží do ní kakáč peněz, a ta nadace pak funguje, dokud peníze neutratí, případně občas někdo přispěje. u nás zakládají nadace habenichcz bez koruny, a na veškerou svou činnost se snaží vyžebrat od nuly. kdo zná lepší řešení, hoď prvním kamenem .... sem-tam některá nadace někomu i pomůže.