Pilotní provoz v Plzni
Penny Market Česká republika je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který patří mezi největší světové obchodní společnosti. Na český trh firma vstoupila v roce 1997, v době, kdy o podíl na trhu již bojovalo několik řetězců. Ty první otevřely své supermarkety v ČR již před třiceti lety. Penny se zaměřilo zejména na rozvoj nových prodejen v regionech. Dnes díky tomu provozuje téměř čtyři sta prodejen, což představuje nejširší síť u nás. Dosud nemělo na rozdíl od některých konkurentů vlastní e-shop. To se má nyní změnit, jak společnost informovala v tiskové zprávě. Přispěl k tomu i covid:
„Poslední rok a půl změnil nákupní chování lidí a my jim chceme nabídnout alternativu k nákupu v našich kamenných obchodech. Ty vždy byly, jsou a budou pro nás základem, ovšem reagujeme na potřeby a požadavky zákazníků, a proto jsme připravili projekt PennyDomů.cz,“ říká Jens Krieger, generální ředitel Penny.
Radek Hovorka, jednatel Penny, upřesňuje: „V současné době si mohou u nás objednat nákup lidé na Plzeňsku. Nabízíme jim téměř kompletní sortiment, a i na internetu pak mohou využít našich slevových akcí, nakoupit produkty, včetně našich privátních značek, a my jim zaručíme dovoz nákupu až domů v objednaný čas.“
Ve spolupráci s DoDo
Penny nebude mít pro přípravu nákupů speciální sklad, naopak v budoucnu plánuje využití své široké sítě prodejen. Po objednání na internetové adrese www.pennydomu.cz bude nákup připraven na nejbližší prodejně, kde ho následně vyzvedne kurýr společnosti DoDo a doručí ho na požadovanou adresu.
„Rozvoz potravin je segment, v němž jsme dlouhodobě silní. Obchodníkům nabízíme stále flexibilnější a komplexnější servis. Názorným příkladem je i právě logistika pro Penny, kde náš kurýr zajistí nejen rozvoz, ale i kompletní přípravu objednávky,“ komentuje Martin Marek, generální ředitel DoDo pro Českou republiku a Slovensko.
Jak funguje PennyDomů
Zákazník si může objednat nákup až tři dny předem a zrušit svoji objednávku čtyři hodiny před plánovaným doručením. Doručení nabízí Penny od dvou hodin po objednání. Po zahájení přípravy nákupu dostane zákazník SMS zprávu s přesným termínem doručení.
Minimální výše nákupu je 500 korun a cena za dopravu je 69 korun.
E-shop má nabízet prakticky vše, nač jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů Penny, od čerstvého ovoce a zeleniny přes pečivo, mléčné, chlazené, mražené i trvanlivé produkty, nápoje, maso, ryby, uzeniny i lahůdky, cukrovinky, produkty pro děti až po drogerii, kosmetiku i potraviny pro zvířata.
Samostatná sekce „akce“ pak nabízí bezmála 500 produktů, které jsou nabízeny se slevou.
Testování připravovali od loňska, v budoucnu chtějí prodávat online i v dalších místech ČR
Možností nabídnout své produkty zákazníkům online se v Penny začali zabývat v loňském roce. „Díky velkému nasazení všech lidí, kteří se na projektu podíleli, se podařilo jej připravit a uskutečnit ve velmi krátké době. V červnu začali systém testovat naši zaměstnanci a od září i vybraní zákazníci. Nyní jsme jej spustili pro širokou veřejnost v Plzni,“ popisuje vývoj projektu Radek Hovorka.
Cílem pilotního projektu je otestování technické stránky projektu i spokojenosti zákazníků a na základě jejich zpětné vazby celý systém nákupu udělat co nejkomfortnější a nejjednodušší.
V případě úspěchu pilotního provozu je pak plánováno rozšíření online nákupů Penny na další oblasti České republiky. Penny Market se tak ubírá cestou jiných řetězců, které se již do online obchodování pustily. Jako první to bylo s velkým náskokem Tesco, následovaly čistě internetové supermarkety, například Rohlík a Košík. Albert otestoval provoz e-shopu letos na jaře v Brně, nedávno zahájila online prodej síť prodejen COOP, která se stejně jako Penny spojila s dopravcem DoDo. V rámci rozvozu se COOP zatím chce soustřeďovat především na venkovské oblasti a menší města, kde má nejsilnější pozici a kde rozvozy velkých hráčů často váznou. V příštím roce se do online prostředí chce přesunout i Billa.
Galerie: První supermarket v ČR otevřel před 25 lety. Jmenoval se Mana