to by mne fakt zajímalo, jak k tomu došli.
- čokl zatěžuje naši zemi dvěma položkami - úklid exkrementů a výroba masa (případně granulí)
- auto zatěžuje naši zemi při výrobě (těžba kovů, chemických prvků, následné zpracování...) a pak při provozu (ropa, oleje, pneu, náhradní díly). Kromě toho sice zaměstnává lidi, ale bylo by spravedlivé do jeho negativ také započítat ekologickou stopu obslužných systémů (pumpař a jeho pumpa, automechanik a postavení jeho dílny, zpracováni odpadů, zimní údržba silnic vč. prosolené půdy atd.) no a nakonec po dosloužení auta jeho zpracování na odpad.
Když se občas kouknu na nějaký dokument o těžbě surovin v rozvojových zemích a vidím za jakou cenu máme třeba lithium v bateriích nebo ty lehké alu komponenty, tak fakt nevím, co si mám o téhle studii myslet. Vypadá totiž spíše, jako by vyšla z pera EU úředníků ...
P.S. nemám psa :-)