to by mne fakt zajímalo, jak k tomu došli.
- čokl zatěžuje naši zemi dvěma položkami - úklid exkrementů a výroba masa (případně granulí)
- auto zatěžuje naši zemi při výrobě (těžba kovů, chemických prvků, následné zpracování...) a pak při provozu (ropa, oleje, pneu, náhradní díly). Kromě toho sice zaměstnává lidi, ale bylo by spravedlivé do jeho negativ také započítat ekologickou stopu obslužných systémů (pumpař a jeho pumpa, automechanik a postavení jeho dílny, zpracováni odpadů, zimní údržba silnic vč. prosolené půdy atd.) no a nakonec po dosloužení auta jeho zpracování na odpad.
Když se občas kouknu na nějaký dokument o těžbě surovin v rozvojových zemích a vidím za jakou cenu máme třeba lithium v bateriích nebo ty lehké alu komponenty, tak fakt nevím, co si mám o téhle studii myslet. Vypadá totiž spíše, jako by vyšla z pera EU úředníků ...
P.S. nemám psa :-)
Jenže ta výroba masa stejně stojí naftu na dovoz a uhlí (elektřinu) na výrobu, dále to maso je velmi často hovězí, přičemž krávy produkují velké množství metanu a jejich údržba je taky dost náročná (ekologicky, ne finančně), a tak dále a tak dále. A taky auto použijete dvakrát denně na půl hodiny, zatímco pes potřebuje žrát pořád.
No s tou produkcí metanu to je u krav sice pravda, ale rýžová pole vyprodukují daleko víc metanu za rok než všechny krávy světa. Čísla si bohužel nepamatuji, ale pokud někdo bude chtít odkážu jej na zdroje, kde si to klidně může najít.
O tom, že ta studie je blbost, jako všechny ekologické stopy, nemá cenu mluvit.
No nevim, mam doma 3 psy a zerou jen jednou denne 1 malou misku granuli. Coz je stejne tak 20% masa a zbytek vlakniny, obilniny a pod. Jestli mi nekdo chce namluvit, ze tezba ropy, doprava, chemicka rafinace a nasledna vyroba benzinu je ekologictejsi nez zivot kravy, tak je silenec.
Ta studie je s prominujtim SNUZKA HOVEN!