Vyvracet argumenty blábol, který sám není podložen jakoukoli argumentací je poměrně pracné a zdlouhavé. Ale tak nakousneme to, zbytek faktů a dat si dohledejte sám. Tak třeba, že .. doprava (veškerá) se na celkové produkci CO2 (u nás) podílí jen zhruba 10-12%? A že nákladní doprava z toho tvoří jen zanedbatelnou část, většina připadá na osobní dopravu? A že samotné zemědělství vyprodukuje násobně víc skleníkových plynů a je přitom úplně fuck, jestli je lokální nebo ne? Takže o jakých směšných procentech z dopravy potravin se tady ve výsledku bavíme? A navíc logistika českého farmáře vezoucího pár desítek kg čehosi škodovkou někam na farmářský trh je tak žalostně neefektivní, že produkce co2 na přepravovanou jednotku není o zas o tolik menší, než u zboží jedoucího přes půl planety kontejnerovou lodí (to vše v rámci těch zanedbatelných procent dopravy na produkci co2). A také bychom mohli zaběhnout do debaty, jaký vůbec má vliv CO2 produkované člověkem na teplotu atmosféry ve srovnání s jeho vlivem na zlodějské pracky státních pokladen a firem obchodujících s emisními povolenkami. Tak nějak mě přišlo, že podpora téhle šaškárny už pomalu vyšla z módy a překvapuje mě, že ji někdo použije do PR článku.
K tomu přizpůsobení se lokálním potravinám nějakou studii. Aspoň jednu jedinou.. díky moc :)