Názory k článku Pětiletí „géniové“ míří do školy

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 1. 2010 3:17

    MMN (neregistrovaný)

    Bohužel, současný školský systém vzdělávání jednotlivce spíše brzdí. Zbytečně dlouhou (9 let) ZŠ to začíná a tragickou úrovní výuky to končí. Má středoškolská léta byla opravdu nejpromarněnější částí života. Osobně bych považoval za samozřejmost, že dítě by se mělo vzdělávat co nejdřív, pokud (a dokud) na to má.

    Moje žena včera doučovala žáka 8. třídy ZŠ fysiku. A prý ani v těch učebnicích nic nemají, jsou to jen sborníky keců. To jen tak mimochodem.

  • 18. 1. 2010 10:07

    bez přezdívky

    Nemyslím, že je to nejšťastnější volba. Přijde mi to jako zkracování dětství. V pěti letech jsem si chtěla hrát a ne psát domácí úkoly. Jsou jistě i jiné alternativy. Už před 20 lety některé ZŠ přistoupili k tomu, že vytvořily pro takto nadané děti speciální třídy a také je tu možnost víceletých gymnázií. Navíc pokud je dítě skutečně geniální, bude se ve škole nudit i tak.

  • 15. 2. 2010 2:54

    Slávekx (neregistrovaný)

    Doufám že mým vnoučatům nebudou synové ničit dětství předčasným nástupem do školy. Starší syn byl v hraničním věku (narozen v květnu)a tak jsme jej mohli dát do školy o rok později. Neudělali jsme to a pak jsem si to hořce vyčítal. Přestože nakonec vystudoval VŠE s dost náročnou specializací, v těch prvních letech základní školy měl dost školních potíží, které mohly být menší, kdyby šel do školy o rok později.

    Mně samotného přitom rodiče dali do školy o plný rok později (protože jsem dost postonával) – a vždy jsem to vnímal jak svoji výhodu, že jsem o rok starší než většina spolužáků. Škoda, jsem na to zapomněl, když šlo o prvního syna.

    Mladší se do školy těšil, tam nebyl problém, dokud jsme ho nenechali udělat přijímačky na osmileté gymnazium = další pitomost, část středoškolských kantorů vůbec nezměnila své stereotypy a nebrala v potaz, jak malé dati vyučují (ve srovnání se studenty ze 4leté části téhož gymnazia)


    Takže můj osobní názor = do první třidy nespěchat a raději se více věnovat dětem doma.

  • 17. 8. 2011 10:00

    anonym (neregistrovaný)

    S pointou souhlasím: mladší děti jsou v kolektivu starších na tom hůře.

    Proto by v zásadě mělo na školách platit pravidlo, že sedmiletí nastupující mají vlastní třídu a šestiletí jinou. Míchat je dohromady ubližuje těm mladším.

    Rozvedeno k obsahu článku: dát pětileté dítě do třídy, kde jsou sedmiletí žáci, je doslova kruté. A dát pětileté dítě do jakékoliv běžné školy je rovněž nesmysl. Ta ho těžko bude rozvíjet.

  • 7. 12. 2011 0:00

    naaeel (neregistrovaný)

    Predevsim si davejte pozor, co na to ucitelky ve skolce. Nektere mohou tyto mimoradne chytre deti jaksi hazet do jineho pytle, protoze s nimi maji vice prace. To se nasledne projevuje casto odkladem (vetsinou je argumentem hyperaktivita, kterou ale nadane deti mivaji casto). Tyto deti kladou casto velice zaludne otazky a celkove se chovaji "jinak". Pokud takove dite je treba o rok starsi nez jeho spoluzaci na klasicke zakladce, muze se takove dite zabrzdit, aby se dostalo na uroven svych spoluzaku a bylo kusem ve stadu. Bude na nej nahlizeno jinak ze strany spoluzaku a ucitelu, kteri si ho urcite vsimnou a budou s nimi jednat jinak (lepe), nez s jeho spoluzaky. To se ostatnim nebude libit. Ovsem to dite nevi, ze ty ostatni deti se rozjizdeji inteligentne pozdeji a nez si toho vsimne samotne dite nebo vy (ale vy to spise nepoznate), tak uz muze byt pozde a bude tuctove a totalne znechucene.

  • 7. 12. 2011 8:45

    jehovista (neregistrovaný)

    To je docela zavazne varovani, ze skoncil na VSE protoze nesel pozdeji. Dam si pozor, diky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).