Překvapivé množství nedostatků v úseku ovoce a zeleniny zjistili inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce při kontrole prodejny Penny Market v Benešově.
Celkem 95 balení ovocných plodů a zeleniny původem ze Španělska, Belgie, Maroka a České republiky nevyhovělo minimálním požadavkům na jakost z důvodu výskytu plísně a hniloby.
„Například přes dvě třetiny balení mrkve byly viditelně nahnilé a měly být dávno odstraněny z prodejního regálu,“ uvádí tiskový mluvčí SZPI Pavel Kopřiva. Podobně na tom byla balení citronu Paternita, kde bez stopy plísně inspektoři našli jen polovinu vystaveného zboží, 22 ze 44 balení. V případě mandarinek Klementinka byly viditelně plesnivé dokonce tři čtvrtiny balení, celkem 18 z 28 balení.
Přes dvacet procent zboží v sekci čerstvého ovoce a zeleniny bylo inspektory označeno jako nevhodné k lidské spotřebě a byl vystaven zákaz uvádění do oběhu. „Zjištění v tomto rozsahu považuje SZPI za mimořádné,“ říká mluvčí.
Tento rozsah možná mimořádný je, plíseň na pultech supermarketů ale nikoli. Přesvědčili jsme se o tom při našich kontrolních nákupech v několika řetězcích.
Podívejte se, s jakým výsledkem: Jak reagují supermarkety na reklamaci plesnivého zboží?
Kontrola v Penny Marketu odhalila i nedodržování hygienických požadavků, na podlaze se v úseku pekařských výrobků nacházelo několik kusů prošlého a zplesnivělého pečiva. Tyto nedostatky byly odstraněny na místě personálem prodejny.
SZPI uvádí, že zahájí správní řízení o uložení pokuty. Prodej plesnivého zboží se ale zřejmě navzdory pokutám pořád vyplácí.
Čtěte také: Z dvaceti kil brambor bylo na vyhození pět a půl
Zdroj a foto: SZPI