Zdravím a odpovídám. Jednak, jak již jsem napsal, funguje to i v zahraničí, kde také prodávají tamní řetězce místní produkci, ačkoli ty řetězce nepocházejí přímo ze země, kde mají své prodejní sítě.
Jestli to bude fungovat i u nás, nevím - pokud ale budou spotřebitelé lokální produkty v maloobchodech vyžadovat, obchodníci je prodávat budou - jinak by riskovali, že jim ta část zákazníků, která lokální potraviny preferuje, uteče ke konkurenci...samozřejmě jde také o to, aby měli kam utéct - k tomu právě slouží projekty typu farmářská tržiště či Český grunt, které ale pořád ještě nepředstavují dostatečný potenciál k nákupům, a z podstaty svého zaměření ani představovat nebudou.. jejich role spočívá zejména v alternativnosti nabídky, a také v propagaci čerstvých domácícch výrobků - a nyní také v nepřímém tlaku na řetězce, aby se novým spotřebitelským trendům přizpůsobovaly....