Lidi chtějí platit víc, tak by byli obchodníci blbí, kdyby jim to neumožnili.
Pamatuji si na příklad s jedné učebnice marketingu. V USA byla nějaká potravinářská firma, která prodávala identické kondenzované mléko ve třech různých baleních za tři různé ceny. Jakási spotřebitelská organizace na ně podala žalobu pro klamání zákazníků - no a firma vyhrála. Argumentovala tím, že určité skupiny spotřebitelů zkrátka vyžadují zboží za určitou cenu a nekoupí ani dražší, ale ani levnější a nebudou se přeci připravovat o část trhu!
Tohle ano, ale většinou ne. Například pro Billu dělá pod její značkou Holandia, a jsou to "light", polotučné, polobílkovinné verze jejich vlastních výrobků. Pro Globus Hermelín dělá nevímkdo z ČR, pravděpodobně podle způsobu balení výrobce originál Hermelínu ze Sedlčan, ale opět méně tuku, bílkovin.
Smyslem privatnich znacek retezcu (u tech kde je vysledkem alepson trochu kvalitni produkt jako v pripade Holandie) je znicit tu znacku v ocich zakazniku a transformovat na privatni znacku retezce. Tim se stane snaze nahraditelna pokud bude "zlobit", priste uz doda pod stejnou privatni znackou "stejny" vyrobek nekdo jiny.
Tuhle metodu popisuje v rozhovoru na DVTV pan Vanek jako jednu ze strategii, kterou si v bananove CR retezce diktuji podminky dodavatelum.