Publikace Rádce pacienta obsahuje komplexní informace potřebné k orientaci v českém zdravotnictví.
Příručku vydává Ministerstvo zdravotnictví a chce tak pacientům pomoci při kontaktu se zdravotními službami, seznámit je s jejich právy a povinnostmi a posílit jejich postavení v systému zdravotnictví.
„Rádce pacienta obsahuje řadu užitečných informací a rad v oblasti komunikace se zdravotnickými pracovníky, dále doporučení jak si zvolit lékaře či nemocnici, seznamuje s jejich právy dospělé i dětské pacienty a obsahuje rovněž všechny důležité kontakty,“ přibližuje obsah publikace ministryně zdravotnictví Dana Jurásková.
Rádce pacienta vznikl ve spolupráci s odborníky a je určen všem, kteří se chtějí lépe orientovat v systému poskytování zdravotních služeb a také pacientům, kteří nepracují s internetem, starším občanům, chronicky nemocným či rodinám s dětmi.
Čtěte téma: Informovaný souhlas: Vědí pacienti, co podepisují?
A koho vlastně takový podpis chrání – nemocnici, nebo pacienty?
Distribuce publikace Rádce pacienta bude probíhat průběžně v krajských nemocnicích a prostřednictvím praktických lékařů pro dospělé a v termínu od 26. do 30. dubna 2010 také před krajskými nemocnicemi.
Publikaci Rádce pacienta ve formátu PDF naleznete na stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR.