S autem je to podobný problém. Automobilka skládá dohromady díly, které si objedná od dodavatelů různě po světě. Motor z Německa, světlomety z ČR, díly karoserie z Belgie, sedačky z Polska atd. Navíc se každý díl skládá z dalších dílů, které opět dodávají firmy z různých zemí.
Vůz je z právního hlediska "vyrobený" v místě kde složí dohromady nápravu se zbytkem vozu, což může být ČR stejně jako USA nebo Indie. Jenže v jednom závodu vyrábějí motory, karosářské díly, svařují karoserie, lisují plastové díly atd., a v jiném jen skládají svařenou nalakovanou karoserii s hotovými nápravami a pohonným systémem.
Jak potom určíte zemi původu vozu? Vždyť není problém v ČR "vyrobit" ruský vůz Lada. Stačí ho dovézt v pár dílech a složit ho tu. Je takový vůz snad v něčem lepší než ten vyrobený v Rusku? Nebo chcete k vozu knížku s výčtem třiceti tisíc dílů s místem jejich výroby?
Pro uvedení vozů do prodeje platí v EU přísná pravidla, která musí výrobce plnit bez ohledu místo výroby. Kvalitu můžete soudit podle značky, statistiky poruchovosti od ADAC, referencí od autobazarů apod.