...je i zadarmo drahá. Aneb, nejsem tak bohatý, abych si mohl za cenu smetany kupovat škrob, byť i "modifikovaný". :-P
Co se Coca-Coly týče, je to celkem jasné - lidi ji rádi pijou, ale málokomu se chce platit čtyřicet korun za dva litry, když skutečná hodnota se pohybuje někde kolem dvaceti. A tak se holt čeká na slevu a nakoupí se zásoba.
Problem "slev" v CR je to, ze se pak dostanete na beznou cenu bez slevy v zahranici. Nakupovat "ve sleve" tedy znamena nakupovat za normalni cenu, nakupovat bez "slevy" pak za astronomicky predrazenou.
Bohuzel "sleva" v zadnem pripade neznamena, ze by snad hypermarket slevil ze sve astronomicke marze, "slevu" zaplati ze sveho dodavatel :-/
Díky moc za Váš expertní názor! Jako vždy je to velmi kvalitní a erudovaný příspěvek.
Je vidět, že jste v dané problematice "doma" a že tomu prostě rozumíte.
Takový Kaufland má za minulé období třeba nehoráznou marži ve výši 17,6 %. To je hrozné!
A to samozřejmě není zisk! Ten bude ještě o mnoho nižší! Hrůza hrůz.
Jinak Vám jako odborníkovi snad ani nemusím připomínat, že při akcích si ze své marže "urve" jak dodavatel, tak i prodejce. To samozřejmě jako expert na retail jistě dobře víte...
17,6% tvrdí kdo?
Tady:
http://www.na-septande.cz/co-me-zajima/marze-obchodu
tvrdí 24,4%.
Ale ani ty, ani v článku, neuvádí zdroj. A hlavně nezapomeň, že dnes, podle tvrzení (neověřitelné) samotných řetězců jim dělá celkový prodej v akcích již přes 50% obratu. A ta uváděná marže, ať už je ve skutečnosti jakákoli, zahrnuje právě to zboží v akci.
Jinak řečeno, pokud by podíl v akci byl polovina, a marže byla 20%, tak pokud by na akčním zboží byla nulová marže*, tak na neakčním zboží mají 40%**.
A pokud bychom počítali ne s 20,0%, ale s udávanými 24,4%, nebo dokonce s čísly podle tvrzení výrobců, kteří vědí zač řetězci prodávají, a zač řetězec prodává, tak jsme na ještě vyšším %, ty experte a erudice.
* Samotní prodejci brečí že v akcích prodávajíc se ztrátou, ale počítejme nulu
** vzhledem k tomu, že podíl akcí už je nadpoloviční, a vzhledem k tvrzení o prodělku na akcích, tak můžeme odhadnout marži u neakčního zboží na 50%
zrejme nebudete obchodnik a jste timto druhem podnikani nepoliben, proto vam jen nastim jak to funguje.
jelikoz jeden z klientu je "samoska" (ne retezec) s potravinami o rocnim obratu cca 70M je to myslim vypovidajici vzorek.
zbozi se do akce nedava kvuli vysokoobratkovosti tohoto zbozi a naslednem sice marginalnim zisku, ale z velkeho mnozstvi, nybrz proto, ze privede zakaznika do prodejny. v teto je pak umisteno tak abyste nakoupil mimo mleka v akci za 11kc i syr za 25kc nebo rajcata za 50kc, na kterych je marze pokryvajici tu nulovou na mleku. az pujdete priste zase pro rajcata v akci za 30kc tak uz mleko bude za 16kc aby dokrylo ztratu z rajcat.
bezne se zbozi v akci proda v prumeru 4-5x vice a proto je nutne jeho rezii pokryt (ano ikdyz prodavam bez ztraty, tak zbozi na prodejne ma svoje naklady jako chlazeni, sklad, kontrola, distribuce, nestoji tam zadarmo jak si mnozi mysli).
pak uz vam marze/rabat 40-50% na neakcnim zbozi nebude pripadat jako desnej vejvar, ale nutna realita abyste mohl fungovat a dal firmu rozvijet. obcas kdyz tu ctu chytrosti p2010 jak draze se tu prodava, tak se divim, ze uz davno nema svoji prodejnu aby ukazal jak bude prosperovat.
Zkrátka, v průměru akční a neakční je marže 20-25%.
Nevýhody:
- Obchodník s tím má více práce, tudíž větší náklady, tudíž menší zisk.
- Zákazník je naštvaný, když vidí slevy 50%, protože má pocit, že ho obchodník běžnou cenou okrádá. (A on to není jen pocit, protože zákazníka nezajímá, jestli obchodník má vyšší zisk, nebo vysokou marži promrhal nesmyslnými náklady. Obchodník mu ty peníze opravdu z kapsy vytáhl - přistoupil-li na neakční ceny.)
- Výrobce je naštvaný, když dodává pod výrobními náklady, má pocit, že ho obchodník okrádá.
- Zákazník nemůže jen tak přijít a nakoupit, ale musí držet v hlavě ceny, a nakupovat do zásoby, shánět, plánovat, kombinovat.
Výhody:
- Žádné.
A teď mi prosím pověz, proč to ty chytré hlavy dělají. Tedy kromě toho, že "to tak dělají všichni".
"...distribuce, nestoji tam zadarmo jak si mnozi mysli)."
A také nám prosím pověz, jak jsi na tohle přišel.
Nazlíku, kromě neslušného osočování "jste timto druhem podnikani nepoliben"* jsi jinými slovy zopakoval, co jsem napsal. Takže kde je to tvoje vysvětlení?
"pak uz vam marze/rabat 40-50% na neakcnim zbozi nebude pripadat jako desnej vejvar"
Zlatíčko. Tu marži jsem SPOČÍTAL, bez komentáře pocitů. Tak mi řekni, proč jsi tak neslušný, že mi připisuješ nesmysly, jež se vylíhly v tvé hlavě?
* Prý jsem nepolíben. V rozporu s tvým tvrzením má má čísla sedí. Tak co tím nepolíbením vlastně míníš? Že nad tímto systémem nejásám? No nejásám. Žádné výhody, několik nevýhod. Nejásám. Není nad čím.
co je neslusneho na one citovane vete? myslite slovo nepoliben? vyhovuje vam vice netknut, nezkuseny nebo nemate poneti? co je neslusneho na tom o necem nevedet? ja si take nevymenuji baterii u vany ani nedelam revizi plynoveho kotle protoze tomu nerozumim.
pasaz o marzi nechapu, co tim chcete rici? v cem je neslusna? asi trocha paranoie, ze vas nekdo napada kazdym slovem co?
ale co zijte si v domeni ze vas neslusne napadam, a ja se timto omlouvam vsem, ze jsem se pokusil vsvetlit podstatu "akci" v maloobchode a vysvetlit proc je nutne na tom kterem zbozi jit s marzi i na 40-50%.
chytremu napovez ....
Vyplati. Od dodavatele vezmete vyrobek za 10 Kc, prodavate za 30 Kc (20 Kc zisk). Pak udelate "slevu" na 15 Kc, dodavatel za to musi jeste 5 Kc zaplatit (zisk 20 Kc musi zustat), aby "smel" vubec prodavat.
Dulezite je prestat v techto obchodech nakupovat, to je jedine co muze tuto zemi zachranit.
at nejste za hlupaka, uvedte prosim konkretni potravinu a v jakem retezci je nakoupeno za 10kc a prodavana za 30kc a nasledne zlevnena na 15kc a jeste vyzadovan doplatek 5kc po dodavateli.
nemusi to byt tyto konkretni ceny, ale jejich pomer.
jelikoz mam pristup do ucetnictvi samosky s obratem 70M (viz vyse) tak jsem nikdy nevidel potravinu s rabatem 200%.
Při nákupu chci ušetřit, proto se dívám před nákupem vždy na http://slevovykupon.net/