Osobně považuji přednost chodců na přechodech za nesmysl, stejný, jako kdyby někdo rozhodl, že na železničních přejezdech mají přednost auta před vlakem.
Za mého dětství chodec počkal, než přejedou auta a bude silnice volná, a pak přešel. Fungovalo to, a nehod bylo málo.
Dnešní úprava zdržuje oba: Automobilistu zdržuje neustálé brzdění před každým přechodem a pátrání, zdali někdo (citace dle zákona) "zřejmě hodlá použít přechod". (Nemluvě o tom, jak je to ekonomicky a ekologicky nevýhodné.)
Ale přednost chodců paradoxně většinou zdržuje i je - pokud by auta nebyla povinna na přechodu zastavovat, projíždějící auta by už byla dávno v trapu a chodec na druhé straně, zatímco takto chodec civí na přechodu a čeká, zda přijíždějící auta opravdu zvládnou před ním dobrzdit.
Při špatném odhadu je pro chodce přednost na přechodech životu nebezpečná. A skutečně, od doby, kdy byla zavedena, umírá na přechodech mnohem více chodců, než dříve.
Zastavování chodcům dává smysl až za velkého provozu. Zcela by stačilo, kdyby chodec, kterému se nedaří na přechodu přejít, včas a zcela jasně ukázal, že chce, aby řidič zastavil (třeba rukou nebo hůlkou).