Autor opakovane predvadi fascinaci "moudrosti nasich predku", ktera nabyva az smesne podoby v priklade vina. Vino se nefermentuje proto, aby melo lepsi zdravotni ucinky, ale aby se clovek dostal do nalady - to jaksi z vinnych hroznu moc nejde. Podobne muzu naopak rici, ze lysohlavky se nefermentuji, protoze pak by ztratily ucinek. Caj se take fermentuje - je to snad ze zdravotnich duvodu? Je to podobny nesmysl stejne jako v predchozim clanku, kdy "moudrost pekaru" vede k bile psenicne mouce. Za prosazenim urcitych potravin a potravinarskych postupu nestoji jenom zdravotni prospech (ten je spise hluboko v pozadi), ale kolikrat napr. chut, pozadovany ucinek (alkohol, tabak, opium..), dobova moda a dalsi mnohe vlivy popsane v sociologickych studiich.
Tisicileta moudrost a tradice stoji krome nekterych potravinarskych postupu take napr. za prisavanim pijavic, astrologii nebo zenskou obrizkou v Africe, abych jmenoval nektere nejkriklavejsi priklady. Je snad zrejme, ze takova argumentace je absurdne prazdna a faktograficky nepodlozena.
Abych byl vice k tematu - tak me nezajima, jestli maji ty zeny menstruaci, ale jestli jsou plodne (vliv nikde neprokazan, byt se to zde autor snazi vsugerovat; ztratu menstruace povazuji mnohe vitarianky naopak za prospesnou vec). Stejne tak je nezajimavy "nedostatek vitaminu" nebo "podvaha"(oproti jakesi arbitrarni norme), ale jestli to ma negativni zdravotni ucinek. Zadny dukaz.
Takze de facto jedine castecne prokazane negativum prumerne vitarianske stravy vuci prumerne strave jsou problemy se zuby a castecne kostmi (hustota kosti souvisi s lamavosti jenom castecne). Na takovouhle neskutecne chabou faktografickou vybavu dela autor kolem tohohle tematu dela dosti velky humbuk.