-co nemá uvedenou cenu tak nebrat
-zvláště položky bez kódu se snažit kontrolovat u kasy
-kontrola lístku hned za kasou (měsíční úspora tak 100-500 Kč)
-zboží které se tváří jako v akci (jen žlutá z dalších 5 limonád) a nakonec není mi musí stornovat a nechám ho u kasy
No a po všech těch zkušenostech souhlasím s tetou v článku, když náhodou najdu opačnou chybu, tedy, že mi něco napočítali levněji - rozhodně to nejdu reklamovat bo mě okradli jindy když jsem náhodou nestihl kontrolovat lístek nebo něco přehlédl.
Ano, to s tou Billa kartou uz je proflakle. Na druhe strane ta "sleva" byva na cenovce s jinym logem nez ostatni "slevy" bez karty.
Napriklad u vin vsak tyto "slevova" loga nahrazuji vlajecku s puvodem, takze se tak zdejsi supermarketove vinne podvody http://www.jizni-svah.cz/2013/02/umele-vyvolavany-problem-s-oznacovanim.html delaji jeste snadneji.
A cena pro ostatní druhy, jak ukládá zákon, je podle Vás uvedena kde? Dále na snímku není zřetelně vidět, že v závorce jsou vyjmenovány další druhy: merlot, cabernet, syrah; je to popsáno v článku (http://www.vitalia.cz/clanky/interspar-chybne-znaci-ceny-slendrian-nebo-umysl/). Uvedené značení vyhodnotila i ČOI jako nesprávné. Zdravím, LK, Vitalia.cz
ono je to moc hezké, urážet a osočovat prodavačky, ale zkusoili jste si to? Pamatovat si desítky kódů a vzhledů a pak stačí, aby pečivo bylo jen malinko víc upečené a poznat rozdíly je docela těžké. A s billa kartou - těžko můžeme dávat cedule přes celý regál. A ostatně, kolikrát mám pocit, že i tak by jí lidi ignorovali - leda by je fackovala, číst přeci nebudou. A že je tam víc zboží a cen? No a? Já se rozhodla pro tu nejnižší, i když je na opačném konci, tak co si to dovolujete mi to za ní nedat, že?
Zajimave je, ze v zahranici pokladni rozezna i jednotlive druhy ovoce a zeleniny. U nas (Billa) musite tuto praci delat sam jako zakaznik (zbozi zvazit a oznacit spravnym kodem) a jeste si za to priplatite.
Ohledne "slev" s Billa kartou si za to mohou opet sami. Pokud by zde bylo zbozi vetsinu casu prodavano za normalni nepredrazene ceny, nemusi lide stale lovit ve "slevach", ktere ve skutecnosti jen priblizuji ceny na uroven beznych cen v zahranici bez slev.
Když jsem po letech přijela na návštěvu do ČR, šla jsem na nákup do Billy, a ovoce a zeleninu jsem předem nezvážila, protože jsem neměla tušení, že na pokladně nemají váhu!! Lidi ve frontě za mnou mě mohli sežrat vzteky! To byla scéna. Pomyslela jsem si svoje a jsem zase zpátky venku, šťastná tam, kde jsem.
To neni tak docela pravda ze na pokladne nemaji vahu. Nekde maji, ale nepouzivaji ji. Zrejme to tak rozhodl nejaky mistni pologramotny takymanager s certifikatem MBA.
Jeste lepsi je, ze pak musite od pokladen jit az uplne na druhy konec prodejny, kde je vaha, takze to znamena ze to u pokladny vetsinou nechate lezet nebo zaplatite jen cast nakupu a jdete znovu. Kdyz uz mam jako zakaznik delat praci za nekoho jineho, tak by zrejme neskodilo kdyby byla jedna vaha primo u pokladen. Z tech astronomickych marzi na ni maji jiste vydelano a daji si ji stejne do nakladu.
A aby byl bordel zajištěn dvojnásob, tak naopak v některých obchodech (určitě v Lídlu, ale nejen v něm) naopak váží jen přímo na pokladně... Pak se nelze divit, když zákazník zvyklý na řetězec postupující jedním způsobem pak způsobí v jiném řetězci u pokladny chaos. Nejlépe v případě, kdy to v jediné prodejně občas mění, i to jsem už viděl :-(
Naštěstí už jsem delší dobu na podobný problém nenarazil, ale to neznamená, že se to neděje.
Pritom to ma jednoduche reseni, sjednotit to na postup bezny v civilizovanych zemich.
Nemel bych nic proti tomu ze si to musim sam zvazit, pokud by tomu nakonec odpovidala i cena. Pokud ale v zahranici tuto praci (nejen zvazeni ale i rozliseni zbozi) odvede pokladni a nakonec tam za stejne zbozi jeste zaplatim nizsi cenu, citim se okraden.
sám zjistit, co kupuje? Nevím jak u vás, ale my máme na každé ceduli i velké číslo, odpovídající umístění na váze. Chce to jen koukat ... a s tím, že se musíte vracet? Uznávám, zažila jsem to, třeba v Globusu, kde je zelenina daleko, ale jinak si většinou prodavačka někoho zavolá nebo k váze doběhne sama. To, že jsou lidi čekající za vámi protivní, je už pak jiná věc. A znám zákazníky, kteří neváží schválně, i když chodí nakupovat pravidelně. Snad je to baví, chudinky ...
Prodavačka si přece ty kódy pamatovat nemusí, má přece při ruce seznam. A že by měla rozpoznat jednotlivé druhy zboží, to bych jaksi u prodavačky považovala za samozřejmost. Kdo jiný by měl to zboží znát? :) Já si kolikrát koupím nějaké pečivo čistě proto, že se mi líbí a vypadá lákavě, a ani nemám chuť pátrat po tom, která cenovka k němu patří a jak se to pečivo jmenuje, protože tu informaci prostě nepotřebuju. Spoléhám na to, že prodavačka ví, co prodává. Kdo jiný by to měl vědět? :) Prodavačka tam přece není jen od toho, aby protahovala zboží pokladnou, to by tam mohli posadit cvičené opice. Prodavačka musí používat hlavu.
Zkoušejí? Nebo si jen paní neumí přečíst informace? Zažila jsem i zákaznici, která mě doslova seřvala, že nemáme cosi v akci, co viděla v letáku a teprve po prolistování toho našeho přiznala, že to bylo asi v Albertu ... A to,že je tam platnost nabídky, to je naprosto ignorovaný údaj ... Ale samozřejmě za to můžou ty "strašný zloději v krámě"
Bylo to ve II. cenové na nádraží ve Žďáře n. S., kde si přisedli dva pánové, tak čtyřicátníci. Já byl odrostlé pískle, nebrali na mne ohled. Jeden se svěřoval druhému, že si chce otevřít hospodu a jak bude stavět pivní sklenice po opláchnutí dnem dolů. aby voda stekla do sklenice... jak bude ředit hořčici, jaká kouzla se dají udělat s klobásou, když místo ní poskytne obyč. párek... aj... On tu hospodu ještě neměl, ale naprosto přesně věděl, jak bude okrádat.
Jindy a jinde. Na pípě bylo 5 kohoutů, na tom pátém byla napojena voda. Tou hospodská "křtila" pivo... Byly stížnosti, ale vždycky se z toho vyvlékla, až jí schodila kuchařka, údajně se nedohodly na tringeltech. Hospodská byla "za trest" přeložena do vedlejší hospůdky, kde se nevařilo...
V malé vísce kdesi na periferii státu... Obchod vedly matka s dcerou. Matka kradla jako straka. Při kasírování se vždycky zeptala na toho či onoho člena rodiny, na nějakou chorobu - odpoutala pozornost zákazníka a už jela, totiž mýlila se ve svůj prospěch. Jednou se jedna paní svěřovala sousedce, že jí říkala (ta kradoucí vedoucí), že má nosit brýle na čtení, ale protože jí NESLUŠÍ, tak je nenosí a proto se plete (vždy ve svůj prospěch). Stížnosti se míjely účinkem, na kontrolu jezdil bývalý sexuální přítel té dámy... Dačice, náměstí... V košíku 4 položky, na účtence 4 bylinná másla... Všude po obchodě cedule, jak bude zacházeno se zloději. Vskutku, nejvíce zde okrádá finanční úřad...
Takže mi fígle řetězců ani tak nepřekvapují, jsou v tom zase ryze české hubičky a šikovné ručičky. Co je marže a co rabat neví, ale ví naprosto přesně, kde nás mají okrást, mají to darem od samotného pána boha...
vzpomínám si, že kamarádi si stěžovali, že na školním lyžařském kurzu někde na horách (tak před 20 lety) si chodili na chatě pro limonádu. Paní tam prodávala levnější točenou a tutéž značku a typ i ve vratných lahvích.
Ta točená ale prý chutnala nějak mizerně - zjevně ji pančovala a u školáků ne úplně málo. Takže se to rozkřiklo a všichni si nakonec kupovali lahvovou. Paní se prý tvářila docela kysele - zjevně si myslela, kolik na nich netrhne.
Já už mám u nás v místní malém Tesku svou jistotu: limonády Coca Cola, ovšem jde o případ trochu jiného druhu, vzniklý kombinací pitomosti řetězce a výrobce. Kdysi jsem se nechal dvakrát nachytat na tzv. výhodná balení po dvou nebo čtyřech 2litrových lahvích. Většinou jsou výhodná jenom než si to člověk rozpočítá na kus. Pak zpravidla zjistím, že výhodný "čtyřpack" je v jednotkové ceně dokonce dražší než jednotlivé lahve. Je to ovšem obecný problém, dost často narážím třeba v drogériích různých řetězců na to, že dvoulitrové balení něčeho vyjde dráž než dvě jednolitrová. Taková nějaká česká anomálie...
Dobrý večer, tak tak, zákazník musí být po zásluze potrestán:-) Věnovali jsme se tomu i tady: http://www.vitalia.cz/clanky/nevyhodna-velka-baleni/. LK, Vitalia.cz
Dnes pro změnu ve smíchovském Tescu lákají kupující na zlevněné mýdlo Dove: jeden druh z vystavených mýdel zlevněné na 19.40, nezlevněná stojí cca 25 Kč. U pokladny markována cena 29.90. Na informacích se mne paní nějdřív pokoušela zbavit s tím, že cena je správně. Když jsem trvala na svém, že na regálu je jiná cena, poslala k regálu kolegyni, která zjistila, že mám pravdu. Peníze vrátili beze slova omluvy. Měla jsem tu pochybnou čest sledovat při tom čekání, jak se paní chová k ostatním stěžovatelům a byla jsem upřímně konsternovaná mírou netaktnosti, hrubosti a indolence vůči vesměs starším lidem, kteří se na informace obrátili. A nešlo jen o stížnosti, paní byla nepříjemná i vůči těm, kteří jen žádali nějaké informace.
Tesco asi příliš loajalitu zaměstnanců nepěstuje.
něco takového se mi stalo, když jsem tam kupoval nějaké doplňky na kolo - na pokladně jsem zaplatil mnohem víc, než kolik bylo na regálu přesně s tím konkrétním zbožím.
Zjistil jsem to po kontrole za pokladnou, tak jsem se hned obrátil na informace. Byli slušní, nic na mne nezkoušeli a poslali tam se mnou rollera, který zjistil to, co já tvrdil od počátku. Na informacích mi pak vrátili rozdíl v ceně. Jako úmysl jsem to nebral, ale pozor si dávám.
Na Smíchově se určitě krade o sto šest, už jen proto, kolik lidí tam denně projde pokladnami. Koruna sem, koruna tam a na konci šichty mají možná i desetitisíce navíc. Je to hnusárna, ale co naděláme. Určitě Tesco Smíchov okrádá i cizince, kteří tam často nakupují a neumí si dobře převést menu na CZK. Hold, je třeba nakupovat podle seznamu, nenechat se zlákat (ne)výhodnými nabídkami a trochu při nakupování přemýšlet. Nebo zajet rovnou k ověřenému prodejci do menšího obchůdku nebo na farmářské trhy.
V Tescu jsem dělala jako brigádník a věřte, že ve skladu teda bordel je. Potkany tam asi až tolik nemají (i když kdo ví), je ale úsměvné, že produkty na prodejně jsou hezky a lákavě naaranžovány, a přitom pře chvílí ty samé produkty leželi někde v krabici na zemi ve skladu, a kdo ví, kdo nebo co na nich leželo. (Já viděla jak zaměstnanci běžně šlápou na krabice s elektronikou:/)
U nás v Tesco Expressu se často objeví akce bez cenovek. Prý to mají připravené na další den. To by se dalo překousnout, ale nedávno jsem vzal kuřecí maso v akci a s uvedenou cenou. U pokladny čekalo překvapení v podobě plné ceny. Nedal jsem se a domáhal se akční ceny. Když mě prodavačky nemohly oblbnout, přišel manažer, který to smetl ze stolu, že mi vrátí peníze a nazdar.
"Akční" cenu vysvětlil tím, že to holky připravily s předstihem na zítřek, odkdy akce údajně platila, protože toho mají moc a v daný den (začátku akce) by to nestihly připravit.
Ta neochota byla zoufalá a kdybych to maso nepotřeboval, tak bych ho tam nechal...
Je neuveritelné, ale napriek rozdeleným republikám, problémy s okrádaním zákazníkov sú úplne rovnaké aj na Slovensku. V tomto sme stále Československo. Prikladám ešte jednu skúsenosť. V letáku obchodného domu Baumax som naletel na fintu "Tento štvrtok, všetok tovar -10%". Samozrejme, že je v tom háčik. Maličkým písmom tmavej farby na tmavom podklade je napísané, netýka sa tovaru označeného kladivkom a nápisom Práve teraz.Samozrejme, na strane kde bolo veľkým napísané o štvrtkovej zľave boli výrobky, ktoré boli v regáloch označené kladivkom a nápisom "Práve teraz". Všetky ďalšie spôsoby metenia zákaznikov sú ale úplne rovnaké vo všetkých typoch obchodov ale hlavne tých väčších, aj už spomínaných, aj na Slovensku. Takže, spoločný štát stále žije.