ono je to moc hezké, urážet a osočovat prodavačky, ale zkusoili jste si to? Pamatovat si desítky kódů a vzhledů a pak stačí, aby pečivo bylo jen malinko víc upečené a poznat rozdíly je docela těžké. A s billa kartou - těžko můžeme dávat cedule přes celý regál. A ostatně, kolikrát mám pocit, že i tak by jí lidi ignorovali - leda by je fackovala, číst přeci nebudou. A že je tam víc zboží a cen? No a? Já se rozhodla pro tu nejnižší, i když je na opačném konci, tak co si to dovolujete mi to za ní nedat, že?
Zajimave je, ze v zahranici pokladni rozezna i jednotlive druhy ovoce a zeleniny. U nas (Billa) musite tuto praci delat sam jako zakaznik (zbozi zvazit a oznacit spravnym kodem) a jeste si za to priplatite.
Ohledne "slev" s Billa kartou si za to mohou opet sami. Pokud by zde bylo zbozi vetsinu casu prodavano za normalni nepredrazene ceny, nemusi lide stale lovit ve "slevach", ktere ve skutecnosti jen priblizuji ceny na uroven beznych cen v zahranici bez slev.
Když jsem po letech přijela na návštěvu do ČR, šla jsem na nákup do Billy, a ovoce a zeleninu jsem předem nezvážila, protože jsem neměla tušení, že na pokladně nemají váhu!! Lidi ve frontě za mnou mě mohli sežrat vzteky! To byla scéna. Pomyslela jsem si svoje a jsem zase zpátky venku, šťastná tam, kde jsem.
To neni tak docela pravda ze na pokladne nemaji vahu. Nekde maji, ale nepouzivaji ji. Zrejme to tak rozhodl nejaky mistni pologramotny takymanager s certifikatem MBA.
Jeste lepsi je, ze pak musite od pokladen jit az uplne na druhy konec prodejny, kde je vaha, takze to znamena ze to u pokladny vetsinou nechate lezet nebo zaplatite jen cast nakupu a jdete znovu. Kdyz uz mam jako zakaznik delat praci za nekoho jineho, tak by zrejme neskodilo kdyby byla jedna vaha primo u pokladen. Z tech astronomickych marzi na ni maji jiste vydelano a daji si ji stejne do nakladu.
A aby byl bordel zajištěn dvojnásob, tak naopak v některých obchodech (určitě v Lídlu, ale nejen v něm) naopak váží jen přímo na pokladně... Pak se nelze divit, když zákazník zvyklý na řetězec postupující jedním způsobem pak způsobí v jiném řetězci u pokladny chaos. Nejlépe v případě, kdy to v jediné prodejně občas mění, i to jsem už viděl :-(
Naštěstí už jsem delší dobu na podobný problém nenarazil, ale to neznamená, že se to neděje.
Pritom to ma jednoduche reseni, sjednotit to na postup bezny v civilizovanych zemich.
Nemel bych nic proti tomu ze si to musim sam zvazit, pokud by tomu nakonec odpovidala i cena. Pokud ale v zahranici tuto praci (nejen zvazeni ale i rozliseni zbozi) odvede pokladni a nakonec tam za stejne zbozi jeste zaplatim nizsi cenu, citim se okraden.
sám zjistit, co kupuje? Nevím jak u vás, ale my máme na každé ceduli i velké číslo, odpovídající umístění na váze. Chce to jen koukat ... a s tím, že se musíte vracet? Uznávám, zažila jsem to, třeba v Globusu, kde je zelenina daleko, ale jinak si většinou prodavačka někoho zavolá nebo k váze doběhne sama. To, že jsou lidi čekající za vámi protivní, je už pak jiná věc. A znám zákazníky, kteří neváží schválně, i když chodí nakupovat pravidelně. Snad je to baví, chudinky ...
Prodavačka si přece ty kódy pamatovat nemusí, má přece při ruce seznam. A že by měla rozpoznat jednotlivé druhy zboží, to bych jaksi u prodavačky považovala za samozřejmost. Kdo jiný by měl to zboží znát? :) Já si kolikrát koupím nějaké pečivo čistě proto, že se mi líbí a vypadá lákavě, a ani nemám chuť pátrat po tom, která cenovka k němu patří a jak se to pečivo jmenuje, protože tu informaci prostě nepotřebuju. Spoléhám na to, že prodavačka ví, co prodává. Kdo jiný by to měl vědět? :) Prodavačka tam přece není jen od toho, aby protahovala zboží pokladnou, to by tam mohli posadit cvičené opice. Prodavačka musí používat hlavu.