Díval jsem se po sirupech (pro dítě, tedy bez chemie - těch dražších). Vedle sebe v regále byly za podobnou ceny dva bezové: Albert excellent a Yo. Bylo zajímavé podívat se na složení: Zatímco Yo byl převážně z květů bezu, Albert excellent obsahoval hlavně jablka a něco málo květů bezu.
Vetsinou to budou sracky, ovsem neco se vyjimecne da. Treba cokolada kterou vyrabi nemecky Van Houten GmbH.
Potom jeste balene citrony 0.5 kg ktere jsou cca o polovinu levnejsi nez ty predrazene nebalene. Kdyz si clovek vybere neshnile baleni, tak to asi lze. Nevim v cem muze byt problem, leda ze jsou ty citrony treba radioaktivni :-)
Myslím si, že po reklamním úvodu tří řetězců by mohly přijít na řadu další tzv. značkové výrobky. Je škoda, že jsme se nedozvěděli zasvěcenější informace o Globusu, Intersparu, Kauflandu, Penny, Lidlu a dalších, např. ryze českém řetězci Hruška.
Pouhé vyjmenování různých značek spíše ukazuje na odfláknutý dobrý záměr.
P.S. Na druhou stranu i taková "Ham - ťam" může být značkou.
Prferuju především Billu a značku Clever kupuju běžně, ta mě totiž na rozdíl od např. EuroShopper nikdy nezklamala. Ale je to často kus od kusu. Konkrétně u těch jogurtů - Borůvkový Clever je vynikající se spoustou celých borůvek, kdežto hned vedle stojící (myslim) Meruňkový je poněkud nepoživatelný. To prostě nemůže být z jedné fabriky.
Nebo smetanový sýr Clever je zcela identický s jiným českým smetanovým. Je to poznat na krabičče, má stejné potisky šarže, identické složení, stejná krabička apod. Jen je levnější, tak proč ho nevzít.
Podobně Clever knedlíky v prášku. Podle balení a složení i napsaného výrobce je jasně vidět, že je to identický výrobek s vedle ležícími pytlíky, jen je Clever zase levnější.
Takhle bych tu logiku neviděl, naopak bych si dokázal představit, že díky skrytí za privátní značku řetězec uplatní velké úspory z rozsahu a z marketingu a tudíž stejnou kvalitu nabídne za nižší cenu.
V praxi to bohužel funguje tak, že až na skutečné výjimky je drtivá většina privátních značek, a to včetně Tesco Finest, Albert Excellent a podobně rádoby luxusně a našizeně se tvářícími, neskutečný brak, kde složení je lepší ani nečíst, aby se člověk nepoblil. A to ještě může doufat v to, že výrobek opravdu obsahuje to, co je ve složení napsáno, protože vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo ve skutečnosti ještě víc šizené, než praví etiketa.
V Tesku mě vyhovuje ta jejich bageta, kterou pro ně dělá Crocodille, protože je celkově sušší a já nemám rád když mě ty různé dresinky tečou všude okolo. Pak ještě nízkotučný neochucený tvaroh ve vaničce, který mě připadne úplně stejný jako ten z Globusu, nebo pod značkou výrobce.
Takové zboží radši vůbec nekupuju. Ostatně do supermarketů to mám daleko, výjimečně se vyplatí tam jet. Nemám ráda, když je zákazník manipulován a nesmí ani vědět, kde bylo jídlo, které kupuje, vyrobeno. Situace je čím dál horší v kvalitě potravin, a privátní značky se na téhle vlně krásně vezou.