Vážená Evo, v článku je řečeno, že řetězce mají levné banány, protože si snížily marže zjevně z marketingových důvodů, s čímž ovšem dodavatel nemá nic společného. Opravdu se domníváte, že budou dodavatelům platit víc, když si marže zvednou na cenu cca 45 Kč/kilo? Případně, že dodavatelé následně zvednou platy dělníkům a jenom si nezvýší zisk? Takhle to totiž nefunguje. Otřesné podmínky pro dělníky a využívání dětské práce je běžná praxe v Asii, Africe i Latinské Americe a využívána je celou tzv. západní ekonomikou. Peníze totiž nesmrdí a nežalují, jak byly vydělány. Jsem si téměř jist, že velká část věcí, které používáte, jsou vyrobeny tímto způsobem. Zajímalo by mě, jak chtějí donutit dodavatele banánů, aby zlepšili svůj přístup k dělníkům, když se pouze v Evropě zvýší cena, která konec konců půjde řetězcům. Taková snaha je úsměvná a naivní, jako téměř vše, co dělají tzv. sluníčkáři, i když někdy je to spíše teror a diktát o své pravdě. Ke změně v tomto případě by musela být široká politická vůle a ekonomický a politický tlak na dodavatele prostřednictvím jejich vlád.