Dobrý večer, za socíku bylo blaťácké zlato, můj nejoblíbenější sýr, vždy měkoučké, taktéž ještě asi před 10 lety. Nyní ne - je tvrdé, není dobré, tento sýr musí být měkoučký, pak je dobrý. Jen výjimečně najdu v obchodě měkké, to pak beru. Proč je tvrdé - horší technologie výroby? Nebo je příliš mladé, neuzrálé? Nebo naopak staré? Čím to je? Jak je tvrdé, tak je fakt hnusné, nepochutnáte si. Správně musí být měkoučké, takřka mazlavé.
Blaťácké zlato je dobarveno syntetickým beta-karotenem. Ještě před 3 lety se používalo barvivo Annatto, které se bohužel vyskytuje téměř ve všech sýrech eidamského typu. O barvivu více: http://www.zdravapotravina.cz/seznam-ecek/E160b
Zde jsou výrobky Madety Blaťácké zlato, kde je uvedeno barvivo Annatto. Pokud přešli na méně problematické éčko beta-karoten, zajímá mne, kdy, a hlavně měli by to dát vědět zákazníkům velikými písmeny, jak se polepšili.
http://www.zdravapotravina.cz/zrajici-syr/blatacke-zlato-valssky-orech-madeta-a-s
http://www.zdravapotravina.cz/zrajici-syr/blatacke-zlato-madeta
Annatto je sice hrozný, ale doporučuji se podívat například na polské sýry. To je teprve suprové složené.
Eidam z ČR nebo Německa je pouze mléko, syřidlo apod... Eidam z polska je mléko, syřidlo, barvivo1, barvivo2, stabilizátor a ve finále ještě nějaký konzervant se skórem škodlivosti 5.
Umí vyrobit prakticky cokoliv. Tedy i sýr. Pokud tam ale český řetězec objedná obarvenou nedozrálou hmotu, tak ji dodají. Co mám známé Poláky, tak se shodují, že pro sebe si dělají potraviny normálně. Stejně tak jako pro Němce, Švédsko, Rusko atd. Ale peněz se neštítí, takže když chtějí češi nějaký levný hnus, tak ho nemají problém dodat.
... čímž si škodí sami sobě. Alespoň podle mě.
Čím? Nejsou schopni prodat kvalitní výrobek za odpovídající cenu. Chybí důvěra zákazníka.
Není to tak dávno, co se výrobce polských oken rozčiloval, že Poláci zde neprodávají kvalitní okna, protože taková tady nikdo nekupuje, ale že oni je umějí. Věřím že umějí. Stejně tak potraviny. Ale kdo chce kvalitu, ten už polský výrobek automaticky vyřazuje. Sami sebe takhle zařadili. Sami si za to mohou, výmluva na zákazníka a nákupčí je jen výmluva, nic jiného. Jiní si radši nechali ujít kšeft, ač by ten šmejd za levno také dokázali vyrobit, jako Poláci. Věděli proč.
Souhlasím, že polské potraviny si udělaly špatné jméno už dáááávno, když se provalil podvod s posypovou solí v potravinách. Od té doby to byl jeden průšvih vedle druhého, včetně použití nepovolených éček, šizení masných výrobků, snad každý týden něco. O dětských piškotech nemluvě.
Image si vyrobili sami Poláci, za to jim nikdo nemůže. Podobně jako Romové mají neustále problémy...a za svou image si přitom mohou sami.