Škoda, že si autor alespoň trochu neověřil fakta. V oblasti tiskovin se pohybuji, takže vím, že je to úplně jinak.
Především se neprodaný náklad ze stánků poctivě sváží a to do posledního výtisku. Jak jinak by distribuční společnost počítala (a ověřovala!) prodej (a provizi) jednotlivých prodejců? Takto sebraný náklad jde zpět vydavateli. Jak by jinak spočítal (a ověřil!) prodej (a provizi) distribuce?
Vyhodit remitendu (neprodaný náklad) je u časopisů nebetyčná hloupost. (Noviny to mají jinak, tam informace podstatně rychleji zastarají.) Ve sběru dostanete 1-2 Kč za kilo papíru, to není ani na naftu za odvoz. Lepší je to použít jako reklamu. A právě čekárny v ordinacích jsou naprosto běžné místo, kam se remitenda cpe. Doktor má nějaké čtení v čekárně, vydavatel má levnou reklamu. A že si to někdo odnese? Ještě lépe, zvýší se tím zájem.
A obejít 2 (slovy dvě) polikliniky (veřejná zařízení) v Praze, to je skutečně statisticky výzmnamný vzorek. Zajděte si k soukromému (a přesto placenému z veřejného pojištění) zubaři, očnímu, na kožní, praktikovi.... Tam se těch časopisů válí plno.