Létám často s ČSA a i když proti nim výhrady mám, tak mi nedělá problém požádat každou čtvrthodinu o pití. A soudě dle reakcí letušek, to není problém ani pro ně.
Ale souhlasím, že společnost by mohla investovat jednou za rok 50t Kč na proškolení všech letušek (vč. mužské části). Něco jako školení řidičů. Pokud se tak děje, tak bych vyměnil školitele.
Vy jste nejakej chytrej pane, my jsme tam hlavne kvuli bezpecnosti behem letu, a ne proto abychom kolem takovych dementu jako vy skakali dehem celeho letu, v csa si zvonite kazdou ctvrthodinu o piti, to musite byt u posadky za pekneho dementa, jelikoz u low cost spolecnosti by jste mohl zvonit do aleluja a ten kelimek vody by Vas stal cca 2€ :) Ono je prokazano ze nejhorsi cestujici jsou Cesi, kdyby byli k jidlu i kridla, tak by byli schopni je sezrat. Steward Ales
Mozna by jste si mel/a uvedomit ze jste tam v prvni rade pro zakaznika ktery si Vase sluzby zaplatil a srovnavat se s low cost neni to pod uroven klasicke letecke spolecnosti (CSA se alespon tak prezentuje)? A jak jsem si procital pozadavky zamestnavatelu na pozici letusky/stewarda tak nic vyjmecneho krom znalosti anglickeho a alespon jednoho dalsiho jazyka jsem nenasel.
Mozna by jste si mel uvedomit ze jste tam v prvni rade pro zakaznika ktery si Vase sluzby zaplatil a srovnavat se s low cost neni to pod uroven klasicke letecke spolecnosti (CSA se alespon tak prezentuje)? A jak jsem si procital pozadavky zamestnavatelu na pozici letusky/stewarda tak nic vyjmecneho krom znalosti anglickeho a alespon jednoho dalsiho jazyka jsem nenasel. Uroven vyjadrovani hodne vypovida o urovni pisatele patri ke slusnemu chovani nenadavad druhym do debilu.
Pokud jste opravdu steward a ne jen provokatér, tak se zkuste podívat do pracovní smlouvy a interních směrnic, co je náplní vaší práce.
Z jakého důvěryhodného zdroje čerpáte informaci, že jsou Češi nejhorší cestující? JPP? A nejhorší znamená co? Že nedržím hubu a krok, že se neklepu v tichosti jak slepice dokud se neotevřou dveře, že si nenechám sr*t od nervního stewarda na hlavu atd.?
Pokud jste opravdu steward, tak by nějaké to školení potřeboval i váš nadřízený, aby si dokázal udržet pořádek ve svých lidech.
České aerolinie se distancují od způsobu komunikace účastníka diskuse vystupujícího pod jménem „Steward Ales“. Jeho vystupování poškozuje reputaci profese palubních průvodčích všech leteckých společností a neslučuje se s dobrými mravy. Emotivní slova nemají místo ve věcné a slušné diskusi. Je navíc možné, že jak jméno diskutujícího, tak jeho profesní příslušnost je pouze smyšlená.
Na závěr jen krátce k nápojům na palubách letadel Českých aerolinií: společnost vždy nabízela na palubě občerstvení zdarma. Na jaře tohoto roku množství bezplatných nápojů rozšířila a zpestřila tak, aby byl komfort cestujících ještě více posílen.
Dan Šabík
České aerolinie
Mel jsem moznost si zalitat ted v zari
- Swiss 2x
- Delta 2x
- KLM 1x
- CSA 1x
Hadejte kde byly nejhorsi sluzby?
Nohuzel CSA.
Mnozstvi napoju bylo ok, nebyl problem si pozadat o dalsi a dostat jej vcetne usmevu.
Problem byl v chovani - opakovane jsem videl jak jedna z letusek vrazi do loktu lidi v ulicce a vubec se jim neomlouva! To by se nikde jinde nestalo. Vrazit do nekoho to se samozrejme deje, ale lide se vzdy slusne omluvi.
Tataz letuska pak na druhou neco volala pres pul letadla ve smylu ze uz nas ma hotove at ji jde pomoct. To je prece zakladni neslusnost - mluvit o nekom v treti osobe v jeho pritomnosti!
"Tady jsem jim uz dala napit..." takhle se zachazi pouze se zviraty, nikoliv s lidmi.
letadlem jsem letel parkrat a OK.
Ale letecky nelitam, nebot vozim drahe veci a letecke spolecnosti kradou !
Mi kamaradi si kvuli toho poridili mezinarodni zbrojni prukaz a vozi startovni pistol na kapsle … zavazadlo pak je odbaveno ve zvlastnim rezimu a nehrozi ani poskozeni, natoz zcizeni.
článek vaří z vody. snaží se vyvolat aféru tam, kde vůbec není, a argumentuje v podstatě jen 1 člověkem, který si stěžuje bůhví na co.
Létám docela často, na kratší i delší vzdálenosti, a k tomu, co píše zmiňovaný biolog, se dá říct jediné – je to nesmysl. O vodu či jiný nápoj lze kdykoli požádat – stačí přivolat letušku prostým stisknutím tlačítka (většinou na opěradle sedadla). Jestli to pan biolog neumí, není to problém leteckých společností, ale jeho. Navíc se letušky prakticky stále pohybují v kabině, není tudíž problém ji kdykoli přivolat třeba gestem. Samozřejmě s výjimkou noci (v delších letů).
Během 5 hodin rozhodně nepotřebujete 2,5 litru tekutin! Sedíte, nic neděláte, jen spíte nebo si čtete/koukáte na film, případně povídáte, okolní teplota a vlhkost se blíží optimu – za takových podmínek bohatě stačí 0,5 litrů za 5 hodin. Oni lidi většinou nemají žízeň, jen mají sucho v puse, protože neumí hospodařit s vodou právě v důsledku toho, že se do nich horem spoldem cpe nesmyslný pitný režim jako že za den mají vypít 2,5 litru vody. Lidi, proberte se! Nejedná se o množství, které máte denně vypít, ale o množství, které náš organizmus potřebuje. V tom je velký rozdíl. Vodu přijímáte i v jídle či polévkách – to se taky počítá. Cca 0,5 litru vzniká při metabolizmu štěpěním živin. Ve skutečnosti potřebujete vypít 1–1,5l za den. Samozřejmě pokud nejste na poušti
Mate-li zizen, reknete si o piti. V letadle je 300 lidi, tak holt obcas nestihaji a muze se stat, ze nejaka letuska je mene prijemna nez jina, ale to se mi bezne stava v restauracich taky.
Lette se Swiss Air nebo Emirates a servis budete mit urcite dobry, zvlaste pak u Emirates. Jinak letam Brno Londys s Ryan Air a tam se za vsechno plati, ale to uz je proste Low Cost, kazdopadne vam piti radi podaji (prodaji) a nebo si do letadla vemte svoje. Tak to delam ja. Za letovou kontrolou si z automatu koupim vodu a na ty dve hodiny v letadle to staci.
Problém není na straně letušek, problém je na straně pasažérů, kteří mají mentální blok a nejsou schopní si o něco říct.
Když je obsluha trochu nepříjemná, tak to ignoruji, když je hodně nepříjemná, tak to jejich nepříjemné chování pitvořivě napodobím a pak na ně ještě houknu ať to na mě nezkoušejí, jinak je dostanu na pracák. Funguje to vždy a všude.
Letěla jsem s ČSA na silvestra do Egypta a zpět. Všichni jsme jeli vyletnění. V letadle mi samozřejmě byla zima protože letušky měli klimatizaci stáhnutou na 19°C. Šla jsem za jednou letuškou ji požádat, jestli by byla tak laskavá a půjčila mi jednu deku. A její reakce: "Vám je jako zima jo" říkám no je mi zima. Sice moje chyba byla ta že jsem si nevzala sebou do letadla mikinu, ale její ochota měla být milá. Odpověděla mi takovým ošklivým hlasem. Hodně jsem se zmýlila v letecké společnosti ČSA a v jejich službách. Letadla mají čím dál menší a lidi si pak budou dávat nohy na pasažéry co sedí před nimi? Nechápu tohle myšlení.