Myslím, že ani muž, ani žena nejsou stvořeni k monogamii. Téměř žádný živočišný druh (ano, existují výjimky) není od přírody monogamní. A ani člověk není od přírody monogamní. Má pouze potřebu něco (někoho vlastnit) a tuto potřebu uplatňuje i na svého partnera.
Postupem dějin se tato potřeba vlastnit stala náboženským pravidlem a bohužel i v dnešní (částečně) atheistické společnosti stále přetrvává.
Podívejme se například do Íránu (který tedy není atheistický), kde je cizoložství ženy trestný čin a trestá se smrtí ukamenováním. V současnosti tam čeká na smrt tímto brutální způsobem více než 100 žen.
Když se ale podíváme na nevěru z nezaujatého úhlu pohledu, dospějeme k názoru, že je vlastně úplně nesmyslná. Pokud se pár navzájem miluje, může klidně sexuálně žít i mimo tento vztah a vztah jako takový nemusí být vůbec ohrožen. Oproti tomu čistě monogamní vztah může ztroskotat na tom, že partneři nemají dostatečnou volnost a zamilují se do někoho jiného – což nakonec vede k ukončení vztahu, protože touha zkusit něco nového je příliš velká. Pokud by ale ve vztahu byl dostatek volnosti k podobným pokusům, partneři by spolu žili na vyšší úrovni harmonie.
Obecně je pro mě téma nevěry velmi jednoduché – svoboda jednoho končí, tam kde začíná svoboda druhého. A sexuální svoboda je pro normálního jedince nezbytná. Nesmyslnou morálkou a potřebou vlastnit tuto svobodu uměle potlačujeme a tím ničíme jinak pevné vztahy s vysokým potenciálem.
Tak samozřejmě kromě zdravotních hledisek jsou to dle řady studií (a že jsem docela kritik na studie) i právě sociální rizika. Čímž je velmi zjednodušeně myšleno vztahy mezi lidmi, v rodině atd. Ne náhodou je tato aktivita zavrhována v drtivé (pokud ne všech) společenství (myšleno státech) bez rozdílu náboženství, sociální struktury apod.
Ano, můžete argumentovat několika příklady, které se s tím neshodují. Sám dva konkrétní takové znám. Nicméně „jedna vlaštovka jaro nedělá“. Jeden čas jsem se o tuto problematiku docela zajímal a vše, co jsem si načetl z odborné literatury a za použití vlastního rozumu, mě vedlo k tomu, že jsem se přiklonil na standardní stranu.
Souhlasím s předešlým názorem s titulkem Nevěra je pověra. Obecně by se dalo říci, že monogamie není pro muže přirozená. U žen je to možná trochu jinak, ale o to v článku nejde.
Dle mého názoru článek vystihuje podstatu nevěry a to zejména v úryvku kde říká, že hlavní důvod, proč manželce mužova nevěra vadila byl strach, že by je mohl opustit a tento strach v podstatě pramenil z dosavadní manželovy věrnosti. To je si myslím hlavní problém nevěry. Pokud je náš muž záletník, obyvkle to velice dobře skrývá, pečuje o rodinu, miluje svou ženu a nikdy by blaho rodiny neohrozil a pravděpodobnost, že by se zamiloval do jiné ženy je nižší, než u muže, který byl patnáct let věrný, ale pak potkal někoho, kdo mu za podvádění stojí. Každopádně zastávám heslo: Co oči nevidí to srdce nebolí. A pokud je někdo nevěrný, měl by se tím řídit a zbytečně kvůli své hlouposti nedělat okolí vrásky.
Zcela souhlasím. Jen pro informaci – asi jsem ten notorický sukničkář. Nicméně to je právě to co mě drží doma. Ano, rád se seznámím s jinou ženou, vyspím se s ní, půjdu s ní do kina,… Ale to co mě nedokáže dát je právě ta pravá láska, zázemí. Je to proto, že to jsou pocity které jsme doma získali navzájem postupným poznáváním se a společným životem. Vím že každá jiná žena je jen zážitek, jeden z mnoha. I kdybych se zamiloval, neojdeju, protože vybudovat domov trvá léta a vím že to nemá smysl budovat znovu a znovu. Vím že se možná zakoukám, ale to jen pro její mládí, krásu, ale né tak aby to stálo za to vše budovat znovu. Vím, že i když prožiju nádherný den s mladou krásnou dívkou, příjdu domů a obejmu svojí ženu a vím že ona se schoulí ke mě do náručí.
No,… nevím, jestli s tímto argumentem uspějete v pragmatické společnosti.
Každopádně ale souhlasím, že omlouvat (si) nevěru tím, že je přirozená je dost slaboduchý argument. Vedle zmíněného (přirozeného) incestu to je i přirozený zákon kyje a tesáku a řada dalších lidských vlastností, které jsou v zájmu společnosti (ve všech smyslech) potlačovány.
Mno je tu otazka co slovo pragmaticky presne znamena, ma totiz minimalne dva filozoficke smery. Dost casto se to pouziva ve vyznamu jit pres mrtvoly pro svuj vlastni materialni prospech na nikoho se neohlizet nebo nebrat v uvahu jine duvody nez materialisticke.
Takove byla lidska spolecnost vzdycky. V dobach jezise bylo bezne ze se od nej nechali nakrmit, vylecit a pak ho jeste sli udat knezim.
Protoze Buh nechtel z nas mit otroky ale syny. Abychom byli silni a dokazali volit spravne veci tak jako on. Mame schopnost odrazet Bozi slavu a tak jsme dostatecne silni a kvalifikovani na to abychom zlu vzdorovali pokud chceme.
Cele je to velmi jednoduche. Zit cistym nepromiskuitnim zivotem dokazeme bez problemu pokud budeme chtit a prijmeme Bozi autoritu. Nezalezi na tom zda je clovek dusevne silny nebo ne a co predtim v zivote udelal za dobre nebo spatne ciny. Staci jen chtit a Buh nam zarucuje ze to s jeho pomoci zvlademe. Je to pravda. Ja neznam jediny pripad kdy by to lide kteri se opravdu odevzdaji Bohu nezvladli.
Takze ve finale nejde o zadne nase chopnosti nebo inteligenci ale o prostou volbu teamu za ktery chcete v zivote hrat: Buh nebo Satan.
To neni nedokonalost, ale naopak dokonalost. Kdyby clovek nedostal moznost se vzbourit proti Bohu tak by stvoreni nebylo dokonale. Chybela by v nem svoboda a laska. Bylo by to otroctvi. Vsichni mame velmi silnou touhu po svobode. Buh si svobody kazdeho jedince vysoce ceni a proto mu dava moznost se vzbourit i za cenu toho, ze nenapraveny vzbourenec pak o svuj zivot prijde.
Proc byl strom poznani dobra a zla v Edenu? Aby si lide mohli vybrat a odmitnout bozi lasku, moudrost a peci.
Lidi by za to nemohli kdyby nemeli svobodnou vuli. Pak by nebyli odpovedni za sve ciny. My ale svobodnou vuli mame. Jezis nikdy nezpochybnil fakt, ze jsme kompetentni pokud se jedna o volbu mezi dobrem a zlem.
Divka se muze rozhodnout zda chce vstoupit do manzelstvi jako panna nebo ne.
Je to jen na ni. Buh ji dal prostredky k realizaci obou rozhodnuti a proto ho tezko muze vinit z pripadnych nasledku. Navic vyucuje ze nemame smilnit a napsal nam svuj zakon i do srdce takze se nenarodime neznali, ale znali jeho zakona. V prubehu zivota pokud nam jeho zakon nevyhovuje ho muzeme vymenit za dilo Satanovo.
Proc z toho vinit Boha? Volba je jen a jen na nas. Nasledky svych rozhodnuti take poneseme my a ne Buh.
Samozřejmě, že z toho můžeme vinit Boha. Dokonce musíme! On je na počátku všeho. Nelze ho omlouvat svobodnou vůlí, jelikož vše co máme, je od něj. Jak to dobré, tak to zlé. Ano, i to zlé! Něco jako svobodná vůle neexistuje. To si jen vymysleli lidé, kteří nedokážou pochopit pravou podstatu Boha.
Prirozene ze schopnost konat zlo mame take od Boha. To ale neznamena ze mame tuto schopnost pouzivat. Buh nam jde v tomto prikladem a take nekona zlo, ackoliv muze.
Vlada sice stavi vezeni, ale nepreje si aby do nej musela zavirat vlastni obcany. Nechce mit v zemi zlocince, ale nekteri jedinci si drahu zlocinu vyberou.
Svobodna vule prirozene existuje. Kdo rozhoduje co si rano vezmeme na sebe? My sami. Nic neni predurceno.
Nevěru muž i žena chápou odlišně a jak v článku zaznělo i důvody mohou být různé. Pokud uvedená situace nebyla smyšlená, dalo by se uvažovat i o možnosti, že muž se o nevěře manželky jednoduše dozvěděl a potom padly i jeho zábrany.
Co si budeme povídat, muži mají přece jen geneticky více zakódováno střídání partnerek a opak je spíš vyjímkou.
Z blízkého okolí znám podobný případ, kdy manželství i rodina fungovaly, ale po strávených létech on najednou zjistil, že manželka má románek a pak zábrany také padly.
Já nevím, ale z toho článku bych řekl, že ta ženská je pěkně vy..počítavá. Milence má na vztah a manžel je ten „vůl“ co žije v iluzi a dělá jí materiální zabezpečení. Přijde mi jak děcko, co chce mít všechny hračky a nedopustí, aby si je půjčil někdo jiný. Pokud neví, co hledal u té jiné, tak asi manžela dost nezná. Viz citát: Žárlivá žena jen dokazuje, že nezná svého muže natolik, aby věděla, že vlastně nemá nač žárlit.
Přijde mi, že ta ženská prostě neřeší následky – manžel se nic nedozví, vše bude v pohodě. Ale co až se to doví? Bude si myslet, že když mají děti, že se nerozvede, vše se vynuluje a pojede se dál? Osobně vědět, že mi žena zahýbala už před svatbou a ten vztah ještě pořád paralelně trvá, moc bych se nerozmýšlel. Opravdu spíš patří k tomu Michalovi, který to evidentně taky neřeší.
BTW: Proč si ho vlastně brala, když věděla, že jí emocionálně nestačí? Manželství není jen o tom materiálnu.
Jinak nevěru odsuzuji, speciálně v manželství. Pokud si žijou na hromádce, tak OK – když jim to vyhovuje.
Vzhledem k tomu ze jen 5% divek vstupuje do manzelstvi jako panna tak pred svatbou zahybala skoro kazda.
Mne taky nabizela divka ze mne bude mit na vztah a kdyz teda chci do manzelstvi vstoupit jako panic tak to neni zadny problem, ona si chlapce do postele sezene sama s tim si pry nemam delat starosti a klidne s ni randit. Ja na ni koukal jak puk, protoze ona to povazovala za naprosto normalni chovani. Proto ji asi zadny vztah nevydrzel dele nez 3 dny.
Tak těm 5% bych klidně věřil, nedělám si iluze. I manželka měla před vztahem s mojí maličkostí jiné vztahy a panna rozhodně nebyla. No a? To nic ale nemění na tom, že se milujeme. To co je ale popsáno v článku mi přijde ujeté, když už před svatbou byla nevěrná a přesto do manželství šla. Osobně se mi příčí, abych ženě zahýbal ať už po svatbě, nebo před svatbou, kdy jsme spolu chodili. Možná jsem idealista a vymírající druh, ale prostě to tak cítím a je mi to proti mysli.
BTW: Nejsem věřící (jsem zapřísáhlý ateista, až se bojím, že mě Pán Bůh potrestá :D), ale ve spoustě hodnot se s křesťanstvím ztotožňuji.
bez boha nemuzete nikoho milovat protoze zakladni koncept materialisticke lasky je uplne jiny nez ten koncept to sem prinesl Jezis zvany Kristus. Hezky tento koncept opravdove lasky nastinil na konci kazani na hore.
Matous 5
43 Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého.‘
44 Já však vám pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují,
45 abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé.
46 Budete-li milovat ty, kdo milují vás, jaká vás čeká odměna? Což i celníci nečiní totéž?
47 A jestliže zdravíte jenom své bratry, co činíte zvláštního? Což i pohané nečiní totéž?
48 Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.
Vzdyt si sam odpovezte na takovedle otazky:
Vzal bych si divku za svou manzelku kdyby se mi nelibila?
Vzal bych si ji i kdybych k ni nebyl sexualne pritahovan?
Vzal bych si ji i presto ze je trdlo a domaci prace ji tedy budou delat dost potize?
Vzal bych si ji i presto ze chodi v osklivych satech a nechce se prevleknout do lepsich?
Odpoved je jednoducha. Ne nevzal, proc bych to mel delat? Takhle vypada koncept svetske lasky. Ja tobe – ty mne, je to jen obchod s nasi naklonosti.
Jezis prisel uplne s jinym konceptem: ja tobe nejen i kdyz nic nedostanu, ale i kdyz mi budes za to ublizovat. Chci davat dobre dary vsem. To je opravdova laska a tu neni mozne dosahnout beztoho aniz bychom se odevzdali Bohu.
Mísíte tady více pojmů. Pokud jde o kázání na hoře, tak bych řekl, že se jedná hlavně o chování se k druhým. Neříká nic o tom, jaký vztah máte mít ke své manželce, otci, matce, sourozencům... Je jasné, že je zde narážka na "siprálu" násilí, která nejde přetnout jinak, než tím, že necháme některé věci "jen tak", nebo se "povzneseme nad věc" a budeme, obrazně řečeno, milovat svého nepřítele. Proti tomu nic nemám, často se tím řídím, protože jedna msta vede k druhé a pak to už nemusí jít zastavit. Jak ale říkám, není tam nic o manželství (ač nepochybuji o tom, že budete argumentovat, že to tam je, protože se to dá vztáhnout na celé jsoucno).
Ale ne, vase vysvetleni ze se jedna hlavne o chovani k druhym by platilo kdyby se jednalo jen o prvni dva verse 43 a 44.
V dalsich versich t.j. 45-48 je srovnan koncept lidske lasky a Bozi lasky. Lidska laska je ja tobe ty mne. Tento koncept provozuji i zkazeni lide - celnici a pohane 46-47. Od opravdovych krestanu se vyzaduje aby se tento koncept vzajemne lasky povznesli a byli tak opravdu dokonalymi 48 bozimi syny 45.
Tento koncept je nanestesti i mezi krestany velmi malo praktikovan, obvykle se krestanske cirkve navzajem nejen nemaji rady, ale dokonce se i vzajemne nepovazuji za krestany a neuznavaji si krty. To ale neznamena ze kdyz je vetsina cirkvi zkazena tak ze je treba zavrhnout uceni Jezise. Kazani techto zkazenych cirkvi nefunguje - nikdo je nebere vazne a proto ani dum od domu kazat nechodi - byli by jen pro smich.
Treba katolicka cirkev aktivne podporovala Hitlera a za jeho ciny ho neexkomunikovala jako treba mistra Jana Husa. Mistr jan Hus, ktery kazal Bibli ten ji zjevne hodne vadil.
Ano, kdo nezná "Boha" nemůže opravdu milovat, protože v dané věci hledá svoje naplnění. Nemiluje ji, pouze ji potřebuje, miluje ten pocit, který mu poskytuje. Ježíš už znal "Boha", proto mohl milovat všechny bez toho, aniž by mu něco poskytli, protože nic nepotřeboval. Věděl, že nic na světě tu není proto, aby ho učinilo šťastným (ale ani nešťastným).
Teprve když je člověk má "Boha" a ví, že nic co ho obklopuje (myšlenky, názory, osobnostní kvality, tělo, lidé a věci kolem) nepotřebuje k tomu, aby byl úplný, pak je všechny konečně může vidět takové jaké jsou, bez nálepky.
Pak konečně člověk může potkat partnera, kterého bude milovat a s kterým bude moci sdílet, ne partnera na kterém bude závislý a od kterého bude vyžadovat, aby byl takový, jakého ho potřebuje mít, aby se cítil kompletní.
Dokud člověk toho druhého potřebuje, jenom aby nebyl sám, nebo aby ho jakkoliv jinak ukojil něco co mu chybí, tak nikdy nemůže zjistit, jestli je ten člověk pro něj vhodný. Partner pro něj bude jenom něčím, co má plnit svoji funkci. A s velkou pravděpodobností jako partnera najde někoho, kdo od něj bude požadovat to samé. Teprve když člověk dokáže být opravdu sám, aniž by to viděl jako neštěstí, tak může najít rovnocenného partnera, s kterým vztah nebude fungovat jako vzájemné vydírání. Pak svatba a manželství může být oslavou soužití, ne jen jakousi smlouvou, pojistkou a snahou ega dosáhnout bezpečí skrze vlastnictví toho druhého, což postupně zabije každou lásku.
Bez "Boha" nemá smysl nic, s "Bohem" všechno. Ostatně něco podobného se píše i např. v Bibli - každá práce bude otestována a všechno co nepatří Bohu shoří. Mysl Vám vždycky nabídne způsob jak se zbavit neštěstí, jak se stát úplným, ale dřív nebo později Vás to zklame. Pokud jste šťastní s nějakou věcí a začnete na ní lpět, tak dřív nebo později světlo vyhasne, protože zapomenete, že ta věc sama o sobě nemá cenu. To co jí osvětluje je "Bůh" uvnitř Vás. Opravdovou radost můžete mít ve chvíli, kdy víte, že tu věc nepotřebujete. Dokud si myslíte, že Vy jako ego můžete něčeho podstatného dosáhnout, budete vždy zklamaní, protože je to jenom dočasně (ať už je to morální čistota, dokonalá láska, milost od Boha, cokoliv). Ale když se "ztratíte" v "Bohu", pak zjistíte, že s "Bohem" už jste úplní a budete mít energii žít, milovat, cokoliv. Pak se "Bůh" bude moci odrážet ve všem Vašem konání a Vaše práce už nebude snahou o ospravedlnění se, o dokázání, že za něco stojíte (Vy a nebo Váš život), o přinesení štěstí nebo slávy. Taková práce neshoří a celé to malé Já už konečně bude moct být klidné, nebude muset pořád vyskakovat nad ostatní, ani se před nimi krčit a bude moct být opravdu takové, jaké ho "Bůh" stvořil.
Křesťanská mystika (např. Evelyn Underhill), Osho, J. Krishnamurti, z dnešních např. Werner Ablass a velice přístupný Eckhart Tolle, všichni mluví o tom samém, jde jenom o to, vybrat si cestu, která zrovna Vám bude srozumitelná. Může být dobré přečíst si toho víc, protože pak odhalíte to společné jádro, ale na druhou stranu stačí i jedna, protože když budete sbírat všechny knihy pro vědomosti v nich obsažené, tak najdete více a více zajímavých konstrukcí, které budou bavit Vaši mysl, ale pořád to bude jenom přemýšlení. Všechny ty knihy totiž mluví o jedné a té samé věci a poskytnou Vám akorát různé náhledy, ale dokud se sami nevydáte dovnitř, tak se nic nezmění.
Protože jsem až do morku kosti lidsky mírumilovný demokrat, nemohl jsem si z historie nevšimnout, a to i bez ohledu na existenci či neexistenci "Boha", že všechna dosud známá náboženství jsou vždy samoúčelná, agresivní, fanatická, zcestná a zvrhlá, úplně stejně jako všechny dosud známé sekty a podobná uskupení a z této své podstaty přinášely lidstvu vždy především bezmezné zlo, násilí a nejen fyzické utrpení všeho živého. Proto bych všem protagonistům podobných sci-fi vřele doporučil, aby šli se svými fantasmagoriemi do nejbližšího kostela nebo na jiná náboženská fóra. Odměnou vám zcela jistě bude větší pozornost vašich příznivců. Zde jen popuzujete většinu normálních lidí a provokujete ty, kteří zde možná hledají nějaké racionální rady na vyřešení svých podobných složitých problémů. Obávám se však, že svým dalším setrváním pouze opět potvrdíte dosavadní historii. "Bůh s Vámi" a všem ostatním hezký a nerušený den.
P.S.
Proti "Bohu" samozřejmě nic osobního nemám. Jako kluk jsem dokonce chodil svému i technicky velmi vzdělanému blízkému příbuznému katolickému knězi do kostela ministrovat a zvonit do věže a vděčím mu i za značnou část všech svých dovedností a znalostí. Nicméně si myslím, že po té 6 denní lopotné a vyčerpávající práci a 7. dni odpočinku a následných miliardách let polehávání by mohl zase alespoň na chvilku občas vstát a něco prospěšného opět udělat. Povalování už bylo opravdu dost. Utahnout si opasek a na zkoušku třeba otočit Golfský proud, jestli by to náhodou neovlivnilo globální oteplování země, nebo třeba na všechny příslušníky všech politických stran na celém světě seslat obrnu, aby již nic nemohli pokazit a nebo třeba konečně už chcípnout aspoň sousedovi tu kozu. :)
články 43 až45 snad vůbec nepatří do manželství. Apokud bzch přijal váš výklad článků 46 až 48 tak musím souhlasit snevěrou, proto že milovat toho kdo miluje mne je podle vás a vašeho výkladu bible jednoduché a boha nehodné! Tak co máme ze ženou dělat když jsme spolu 38 let a máme se rádi tak jako na začátku našeho vstahu ne li víc ! Adále bych vám rád připoměl že si bibly vykládáte tak jak sevám hodí. meumím citovat články jako vy ,jsem prostý dělník,ale myslím že v knize Geneyis se píše o layarovy který spal s ceramy a také ojiných svatých kteří sice nespáchaly inces ale krom manželky měli ve svém domě řadu nevěstek. Na co asi!!!
1. Podle Boha mame milovat vsechny bez rozdilu, coz zahrnuje i ty kteri miluji nas.
2. Lota jeho dcery totalne opily nez s nim meli deti, takze ten nevedel co dela. Taky za to nedostal od Boha zadny trest.
3. Hodne souloznic meli Salamoun a David. Tito muzi ackoliv byli velmi vzdelani a napsali snad literarne nejlepsi cast stareho zakona skoncili spatne prave kvuli temto devcatum. Chteli si ziskat jejich prizen a tak delali i to, co by za normalnich okolnosti jako Boha si vedomi proroci nikdy nedelali. David se treba nejenze dopustil cizolozstvi (uz mu nestacili ani jeho souloznice), ale dokonce i vrazdy.
4. Vice manzelek bylo dovoleno pokud se o vsechny muz postaral. Jezis ale pak snizil maximalni pocet manzelek na jednu.
Nevěra je podraz. Je to porušení nepsaných pravidel. A velká bolest. Sám jsem podveden byl. Oplatil jsem - otevřeně - jiným vztahem , což nic neřeší a dodnes po dvaceti letech je to přítomno. S partnerkou jsme zůstali spolu. Láska to už ale nebyla. Takový hloupý úděl , spíše pragmatismus , jsme si zvolili. Slabost , někdo by řekl a částečně by měl pravdu. Ale opakuji - ten sprostý a sobecký podraz jako je nevěra mi přijde z lidského hlediska hodně škodlivý. Inteligentní a zodpovědní a citliví lidé tento typ soužití určitě nepreferují. Se vzděláním to nemá nic společného , jak známo vzdělání neznamená inteligenci. Je to vyloženě o lidské kvalitě.
Souhlasím s titulkem a vůbec s celým článkem. Můj manžel měl milenku a říkal, že to bylo z jeho strany o sexu, ale já se z toho nemohu vzpamatovat ještě po 2 letech. Zničil tím všechny vzpomínky, nechci s ním jezdit ani k jeho rodině, kde jsme dříve jezdili s dětmi a byli tak šťastni. Zůstali jsme spolu, ale hodně je zničeno. Nevím jak to může udělat člověk, který by měl být pro toho druhého nejbližší.Oplatit mu to nejsem schopna, neumím žít v přetvářce.
nevěra je archaismus z dob kdy bylo párování a soužití opačných pohlaví výhodné z hlediska přežití a zachování svých genů apod. pak se do toho navíc zamotalo náboženství a bylo po srandě. je to blábol a vymyšlenost. děti v současnosti v moderních státech neumírají kvůli rozpadlým manželstvím ani v rukách svobodných matek stačí se podívat na naši současnou společnost.
nyní kdy ženy volají pro rovnoprávnosti je tohle vše už naprosto pryč, skoro každej by chtěl mít děti rodinu ale i jistou svobodu osobní i sexuální, tyto věci jsou však v rozporu s obecnou morálkou, kterou jen kopírujeme (století staré výmysly) a neadaptujeme na současnou společnost proto je tolik problémů. kddybychom deti vychovávali v prostredi kde toto neni divne ani jim to neprijde tak divne a nebylo by tolik rozboju.
deti vychovane v mnohozenstvi toto naopak vyhledavaji jelikoz jista redundance je v soucasnem zivote vyhodna volny cas, neustala prace na vstahu apod. to vse prispiva ke kvalite vztahu.
Avšak málokdo si na to troufne protože je to náročné na charakter ktery soucasna spolecnost postrada. vsichni svorne budeme rikat ze je nevera spatna ale vetsina z nas je naprogramovana prirodou k tomu abychom svodum nekoho noveho podlehli.