V mém bydlišti je samoobslužná pokladna v Kauflandu. Mě naprosto vyhovuje. Nemusím stát ve frontě u pokladny, nikdo přede mnou nezdržuje hledáním peněženky, lístku na odpočet lahví, platební karty nebo vzpomínání na PIN. Nakoupím, jdu k samopokladně, odpípám zboží, najdu kusovou zeleninu nebo pečivo, když kupuji pivo nebo jiný alkohol požádám obsluhu o ověření věku. Uplatním si odpočet lahví, případně lístku z použití WC, zaplatím kartou, vezmu si své zboží a odcházím. Domnívám se, že tyto činnosti zvládne i cvičený foxteriér. Nechápu, proč se v článku domníváte, že lidé starší 60 toto nezvládnou. Jednou se vyskytl problémek - kupovala jsem hrnkovou kytku a tam se potom liší hmotnost - buď je kytka hodně nebo méně zalitá. Přístroj pípnul, ale obsluha to dořešila. Abych mohla odejít, musím prokázat, že jsem zaplatila - přístroj ověří kód na účtence. Všechno funguje. Je to důmyslné zařízení, kontroluje váhu, aby si někdo nevzal třeba dražší chleba a účtoval si některý levnější.
Což o to, zrovna v Penny by se samoobslužné pokladny hodily, protože tam se nakupuje špatně.
Žádný odkládací prostor za pokladnou, čili všechno co pokladní naskenuje z pásu, musí zákazník okamžitě, přebírat a přehazovat rychle do vozíku. Dost nešikovný. fronty strašně dlouhý, pokladen i tak málo.
Jenomže se bojím že se to právě ve většině prodejen Penny neudělá, ono tam na to prostě není místo. Ty prodejny jsou malé, veškerý možný prostor zapráskaný regály , mezi nimi jen úzké uličky kde se skoro nedá s nákupním vozíkem vyhnout. škoda...
Já osobně se těm pokladnám vyhýbám jako čert kříži, protože s tohle technikou si prostě nerozumím. Předně jsou snad všechny s dotykovou obrazovkou, která na mé prsty prostě nereaguje (dokud je neolíznu, aby byly vlhké - pak mám na tři až čtyři kliknutí pokoj...), a pak neustále kontrolují hmotnost, případně chtějí vědět, kterou přesně odrůdu jablek jsem bral v tý bedně (přece ty hezké, které vypadaly chutně!); taky jsem potkal kasu, která mi pípla zboží dvakrát - a pak se ještě zlobila, že nesedí hmotnost na výstupu.
Zatím žádný můj pokus nakoupit samoobslužně neskončil zcela úspěšně a rozhodně to nebylo rychlé (rekord drží Tesco - polorozbitá kasa, 6 položek, 40 minut s asistencí dvou prodavačů).
Hodne zoufaly clanek, nez si nekdo namarkuje sam nakup jeste s navstevou obsluhy (a nedej boze kdyz na nej prijde namatkova kontrola a nebo zavora), tak ja jsem davno v aute a odjizdim. Mam 4 skoly a budu delat zdarma pokladni? Asi upadly ne. A takhle popelnici si nemam taky sam odvezt?
Kdo to dela zdarma je hlupak. A argument ze je to rychlejsi je take lichy, pokud je, tak to znamena ze maji malo pokladen. Aneb 2 fyzicke a 16 virtualnich, tak je pak logicke ze ty virtualni jsou rychlejsi.
Tak to se máte že máte 4 školy... Já sice 4 školy nemám, ale dělám programátora, tak si troufám tvrdit že nejsem hlupák. Přesto samoobslužné pokladny používám v kombinaci s skenerem v mobilu. Prostě jdu a postupně házím nákup do tašky, pak oskenuju kód z mobilu, zaplatím a ušetřím si věci jako vykládka zboží z košíku na pás, dávání zboží z prostoru za pokladnami do tašky, vůbec chození v obchodě s nějakým košíkem...
Tak to je jako před vznikem super/hypermarketů, když byly (a ještě jsou) některé malé prodejny potravin bud se samoobsluhou a pokladní jenom pak namarkovala nákup nebo takové s kompletní obsluhou, kde člověk přišel a řekl, že chce např. 6 rohlíků, 10 vajec, mouku, sůl a oni mu to přinesli/nabrali a rovnou namarkovali, přesto se rozmohl způsob samoobsluhy a teď je v podstatě totéž s pokladnami.
Plácáte. Ty samoobslužné pokladny mi ušetřily už tolik času, že bych za něj mohl jít na deset dalších nákupů. Ale hlavně, že máte čtyři školy, že... Tak určitě...
Jediné, co to, co jste, ehm, napsal, o vás vypovídá je, že se cítíte nadřazeně nad ostatními kvůli nějakým školám a že zadarmo nehnete prstem ani kdyby to dokonce i pro vás bylo výhodnější. Snobi -- a to jejich nejodpornější odruda -- se lidem jako vy říká. Ve skutečnosti jste dost směšní.
Nedávno jsem byl v Albertu a byly otevřené jen 4 samoobslužné pokladny a paní u informací. Ptal jsem se, kde jsou pokladní a odpověď byla, že se vedení rozhodlo motivovat zákazníky k používání samoobslužných pokladen. Paní na informacích markovala, když někdo chtěl platit v hotovosti. I takhle se to dá dělat
Mne prekáža to, že (v Tescu aj Kauflande) nie sú pre Scan&Shop resp. K-Scan vyhradené samostatné pokladne, ale je to na tých istých pokladniach, kde si ľudia sami skenujú položky. Potom v čase, keď je veľa zákazníkov, tam vznikne dlhá rada a aj človek so skenerom, ktorý je vybavený v momente, musí čakať, kým sa vybavia ľudia bez skenera, ktorí obsadia pokladňu aj na pár minút.
Za sebe vidím 2 výhody: 1) Když potřebuju udělat do 2 bank po 5 platbách kartou, tak se to dá na takovéhle pokladně udělat i s malým nákupem bez zbytečných otázek. 2) Při kreativním umístění cenovek v Lidlu, kdy si myslíte, že kupujete větší množství za výhodnou cenu, misto toho menší množství za vyšší, si to tady můžete při skenování snadněji zkontrolovat a nenechat se okrást.
Není pokladna jako pokladna. V malém Albertu (jinde jsem nepotkal) zboží pípnu, zaplatím a jdu. Ve velkém Albertu, Tescu a Kauflandu mě tak vytáčí "vložte zboží do taškové zóny", že tam k samoobslužným pokladnám chodím jen z nutnosti.
Ale Scan&Shop je dobrý nápad... napípám, naházím do tašky, zaplatím a jdu.