Cestovní kanceláře letos prodaly asi o 10 procent méně zájezdů. Po nabídkách na první moment nastupují rovnou lastminuty. Informoval o tom server iHNed.cz
Zatímco v loňském roce se prodaly zájezdy celkem za 2,3 milionů korun, letos se jejich prodej odhaduje na 2,1 milionů. Češi nákup letní dovolené odsunuli kvůli nejistotě a prodeje zájezdů na první moment zůstaly za původními plány. Ve výsledku by na tom mohli vydělat klienti.
„Podle našeho průzkumu poklesly tržby cestovních kanceláří letos meziročně o deset procent. Hodně lidí vyčkává a tuší, že by ceny zájezdů mohly jít dolů. Zlevnění podle našich analýz proti katalogovým cenám by mohlo dosáhnout deset až patnáct procent. U super lastminutů, které začínají 72 hodin před odjezdem, až dvacet procent,“ říká Tomio Okamura, mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur.