Auto rozhodne neni nezbytna nutnost a uz urcite ne ve meste (vetsina pouziti je pro dopravu jedne osoby do/z prace).
Mozna bych byl ochoten pripustit nutnost auta ve mestech, ktere nemaji mestske autobusy.
Idealnim resenim psich problemu by asi byla DNA databaze psu. Sebrany exkrement by se porovnal s databazi a majiteli by vyjela pokuta.
Vyse pokuty by byla rovna rocni_naklady_na_provoz_DNA_laboratore deleno poctem udelenych pokut plus rekneme 20%. Neplatici jdou k soudu a plati navic veskere naklady nad ramec pokuty (hlavne soudni naklady zalovatele, tedy mesta nebo firmy poverene provozem DNA databaze). Seznam udelenych pokut je vyvesen trvale na webu mesta. Dluznici po terminu splatnosti nemaji narok na sluzby poskytovane mestem.
Policiste a veterinari maji povinnost kontrolovat, zda je kazdy pes, s kterym prijdou do styku, registrovan (RFID/obojek s ID + dotaz do databaze registrovanych psu).
Problemy daneho resenim: majitele mohou napadnout, ze exkrement byl sebran v danem miste daneho casu tak, jak tvrdi uklizeci firma, ktera dodava vzorky do laboratore; otazka, co delat s neregistrovanymi psy (odchytit/utratit, zpetna registrace + pokuta za pozdni registraci + doplaceni pokut za pripady za nezaplacene pripady znecistovani z databaze), …
Klady reseni: jednoznacna penalizace neulizejicich majitelu + prace pro nekolik lidi (uklizeci, laboranti, IT lidi, pravnici, administrativa), mesto muze poverit firmu dodavanim cele sluzby
Ja vim, ze to nesplnitelny ideal.