Je to zhruba měsíc, co média upozornila na sporný případ reklamního letáku, který vzhledem napodoboval lékařský předpis (více: Blbec pacient, když nerozezná leták od receptu). Reklama je reklama a nemá se schovávat a dělat ze sebe něco jiného. A platí to i pro televizní vysílání a televizní ordinace.
Říkala to přece Běla
Společnost CET 21 aktuálně dostala pokutu tři sta tisíc korun za umístění produktu do „děje“ seriálu Ordinace v růžové zahradě. Kosmetika s „regenerační recepturou“ byla podle Rady pro televizní a rozhlasové vysílání nepatřičně umístěna a zdůrazněna: „A to verbálními prostředky prostřednictvím informace o kvalitách výrobku (v průběhu dialogu k výslovnému uvedení názvu umístěného produktu zaznělo: „S keratinem, Jolanko, a to znamená, že mám po něm hřívu jako lev.“) v kombinaci s prostředky obrazovými nad rámec děje, kdy bylo v rámci zobrazení umístěného produktu aktéry s balením produktu přímo manipulováno. Produkt tak byl zobrazen a do předmětného pořadu zařazen s cílem explicitně na produkt upozornit, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku.“
To, že diváci mají tendence důvěřovat všemu, co (nejen) v oblíbené Ordinaci slyší a vidí, ukázal již dříve případ, kdy ministerstvo zdravotnictví muselo dementovat informace z „Růžovky“. Nejde ani tak o konkrétní situaci. Ale pokud vás to zajímá: nebohá matka nemocné dívky nemá peníze na léky a „doktorka Valšíková“ jí nabídne řešení. Které ovšem podle ministerstva bylo zcela mimo mísu a realitu.
Jenže lidé holt chtějí to, co řekla Běla.