Reklama do ordinace nepatří. Ani v růžové zahradě

23. 10. 2014

Sdílet

 Autor: Isifa.cz
Reklamní sdělení se snaží všelijak maskovat a tvářit se, jako by nic. Jak u skutečných doktorů, tak u těch televizních.

Je to zhruba měsíc, co média upozornila na sporný případ reklamního letáku, který vzhledem napodoboval lékařský předpis (více: Blbec pacient, když nerozezná leták od receptu). Reklama je reklama a nemá se schovávat a dělat ze sebe něco jiného. A platí to i pro televizní vysílání a televizní ordinace.

Říkala to přece Běla

Společnost CET 21 aktuálně dostala pokutu tři sta tisíc korun za umístění produktu do „děje“ seriálu Ordinace v růžové zahradě. Kosmetika s „regenerační recepturou“ byla podle Rady pro televizní a rozhlasové vysílání nepatřičně umístěna a zdůrazněna: „A to verbálními prostředky prostřednictvím informace o kvalitách výrobku (v průběhu dialogu k výslovnému uvedení názvu umístěného produktu zaznělo: „S keratinem, Jolanko, a to znamená, že mám po něm hřívu jako lev.“) v kombinaci s prostředky obrazovými nad rámec děje, kdy bylo v rámci zobrazení umístěného produktu aktéry s balením produktu přímo manipulováno. Produkt tak byl zobrazen a do předmětného pořadu zařazen s cílem explicitně na produkt upozornit, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku.“

To, že diváci mají tendence důvěřovat všemu, co (nejen) v oblíbené Ordinaci slyší a vidí, ukázal již dříve případ, kdy ministerstvo zdravotnictví muselo dementovat informace z „Růžovky“. Nejde ani tak o konkrétní situaci. Ale pokud vás to zajímá: nebohá matka nemocné dívky nemá peníze na léky a „doktorka Valšíková“ jí nabídne řešení. Které ovšem podle ministerstva bylo zcela mimo mísu a realitu.

Jenže lidé holt chtějí to, co řekla Běla.

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).