Názor k článku Reklama do ordinace nepatří. Ani v růžové zahradě od JV - Ačkoliv tuto techniku považuji za výsostně nehezkou, musím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 10. 2014 18:58

    JV (neregistrovaný)

    Ačkoliv tuto techniku považuji za výsostně nehezkou, musím sdělit toto:

    To, že někdo dostal za tuhle reklamu pokutu je pouze z toho důvodu, že v titulcích pořadu nebyla uvedena informace o tzv. UMÍSTĚNÍ PRODUKTU. Touto skutečností by se celé reklamní sdělení v pořadu stalo legálním a nesankcionovatelným dle nového práva EU (relativně nového, 2010).

    Je tedy otázkou zda tento pořad/seriál má tak neschopného právníka, nebo si dramaturgové a textaři dělají tak trochu načerno své vlastní reklamní kšeftíky nezávisle na produkční společnosti. Pouze pro úplnost cituji náš mediální zákon, který je v souladu se směrnicí 2010/13/ES:

    Definice:

    umístěním produktu“ jakákoli podoba audiovizuálního
    obchodního sdělení, jež je tvořeno začleněním produktu,
    služby nebo odpovídající ochranné známky či zmínky
    o nich do pořadu za úplatu nebo obdobnou protihodnotu;

    (1) Umístění produktu v pořadech je přípustné pouze
    a) v kinematografických dílech, ve filmech a seriálech vytvořených pro televizní vysílání nebo pro
    audiovizuální mediální služby na vyžádání, ve sportovních a zábavných pořadech, a to za podmínky, že
    se nejedná o pořady pro děti, nebo
    b) v případech, kdy se neprovádí žádná platba, ale pouze se bezplatně poskytuje určité zboží nebo služby,
    zejména rekvizity nebo ceny pro soutěžící s cílem zařadit je do pořadu.

    (2) Pořady obsahující umístění produktu musejí splňovat tyto požadavky:
    a) jejich obsah a doba zařazení do vysílání nesmějí být ovlivněny tak, aby tím byla dotčena redakční
    odpovědnost a nezávislost provozovatele televizního vysílání,
    b) nesmějí přímo nabádat k nákupu nebo pronájmu zboží nebo služeb, zejména zvláštním zmiňováním
    tohoto zboží nebo služeb za účelem jejich propagace,
    c) nesmějí nepatřičně zdůrazňovat umístěný produkt.

    (3) Pořady obsahující umístění produktu musejí být na začátku, na konci a v případě přerušení
    reklamou nebo teleshoppingovými šoty rovněž po tomto přerušení zřetelně označeny jako pořady
    obsahující umístění produktu, aby diváci nemohli být žádným způsobem uvedeni v omyl o povaze těchto
    pořadů. Povinnost podle věty první se nevztahuje na pořady, které nevyrobil nebo jejichž výrobu nezadal
    sám provozovatel televizního vysílání nebo osoba, která je ve vztahu k provozovateli televizního vysílání v
    postavení osoby ovládající nebo ovládané podle zvláštního právního předpisu 11a).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).