Poslední šance reklamovat zkaženou dovolenou - kolik chtít za plíseň v lednici?

15. 9. 2011

Sdílet

Byla vaše letní dovolená zklamáním vinou cestovní kanceláře? Můžete žádat náhradu, ale musíte si pospíšit. Krásné fotografie v katalogu a barvitě vylíčené přednosti lokality vás přiměly k zakoupení zájezdu… a realita byla zcela jiná? Pokud jste měli také tu smůlu a cestovní kancelář nedodržela slibované, můžete požadovat náhradu za zklamání z nevydařeného letního zájezdu.

Byla vaše letní dovolená zklamáním vinou cestovní kanceláře? Můžete žádat náhradu, ale musíte si pospíšit.

Krásné fotografie v katalogu a barvitě vylíčené přednosti lokality vás přiměly k zakoupení zájezdu… a realita byla zcela jiná? Pokud jste měli také tu smůlu a cestovní kancelář nedodržela slibované, můžete požadovat náhradu za zklamání z nevydařeného letního zájezdu.

Neměli byste ale otálet, nyní je poslední příležitost. Reklamovat totiž lze nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu, upozorňuje časopis dTest. Na webu www.dtest.cz/os­klivadovolena spustil databázi „ošklivých“ dovolených a také radí, jak na jejich reklamaci.

„Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat,“ říká Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest. Jako praktický orientační nástroj pro tento případ může sloužit tzv. Frankfurtská tabulka slev, nástroj, který již léta používají německé soudy, který také najdete na uvedené adrese. Jde o sazebník, kde jsou vypočteny různé druhy nedostatků, které mohou klienta na zájezdu postihnout, a k nim uveden způsob výpočtu náhrady za takové nedostatky. Frankfurtská tabulka slev je sice nezávazný dokument, je však používána u soudů v řadě vyspělých zemí, uvádí dTest. Pokud zákazník se svou reklamací u cestovní kanceláře neuspěje, může se svého práva domáhat u soudu, případně využít mimosoudní řešení spotřebitelských spo­rů.

Kolik stojí výhled na popelnice?

Pro získání základního přehledu o právech účastníka zájezdu mohou zklamaní cestovatelé (a nejen ti) navštívit databázi „ošklivých“ dovolených. „Na www.dtest.cz/os­klivadovolena jsme využili fotky z nevydařených dovolených našich čtenářů a spotřebitelů volajících do naší Poradny pro spotřebitele. Každá fotka je rovnou ohodnocena výší podle nás odpovídající slevy z ceny zájezdu,“ zve Vernerová do databáze, která spotřebitelům přiblíží jejich práva názorněji než poměrně obsáhlá tabulka.

Podívejte se, jaké slevy z ceny zájezdu máte šanci získat za výhled na popelnice, dalekou cestu na pláž nebo zrezlou lednici. Na stránce jsou k dispozici též užitečné tipy pro úspěšnou reklamaci dovolených včetně možnosti stáhnout si vzorový dopis pro její reklamaci i zmiňovanou Frankfurtskou tabulku slev.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).