no, nevím, jestli ještě někdo sleduje tuto diskuzi…
Mám dva pointy:
1) Tenhle článek se opírá o nesmyslný předpoklad, že existují nějaké (přirozeně) ženské vlastnosti a (přirozeně) mužské vlastnosti. Zároveň se v některých pasážích snaží argumentovat, že i ženské vlastnosti mohou být mužské. Dostává se tím do logického rozporu. Uvedu příklad s citacemi:
„…pokrok, ke kterému jsme dospěli vyzdvižením femininních hodnot. … Klíčem k úspěchu dilematu volby mezi maskulinním a femininním akcentem je …“
– tady autor implicitně tvrdí, že lze objektivně rozlišit, které hodnoty jsou „mužské“ a které „ženské“ (a empatie je ženská hodnota)
"Muž přece může být empatický, aniž by to oslabilo jeho „chlapství“.
– tady zase tvrdí, že bychom měli začít brát nějaké hodnoty (např. empatii) jako mužské a ne jako ženské
Tenhle logický a argumentační rozpor se dá podle mě řešit jenom jedním způsobem: přestat plkat o „ženských hodnotách“ a „mužských hodnotách“, přestat se tvářit, že lze objektivně zjistit, která je mužská a která ženská a začít mluvit o „hodnotách“ (a jejich krizi).
Druhý point:
Jako tuny moralistů před ním nabízí autor poměrně konvenční radu: Lidé jsou příliš sobečtí, oportunističtí, myslí jenom na sebe, jsou málo empatičtí (nemyslí na jiné) a tak dále a tak dále bla bla bla …
Podle mě je problém úplně někde jinde. Ve skutečnosti lidi na sebe myslí moc málo. Měli by na sebe víc myslet. Přesněji řečeno, měli by víc přemýšlet o sobě, měli by sami sobě věnovat víc času a energie (a míň času věnovat svým věcem a jejich shánění). To je podle mě ten zakopaný pes. Kdo nemá rád sám sebe, kdo sobě nerozumí, tak ten nebude mít rád ani ostatní a nebude jim rozumět.
Čus
Diky ze jste si vsiml tech rozporu. Ten clanek je tak dlouhy ze unikly nejen autorovi ale i ctenarum vcetne me..mel jsem z toho neprijemny nejasny pocit, ted jste to ujasnil. Skutecne by se melo rozlisovat mezi otazkou pohlavi a otazkou hodnot. Ani v jedne otazce se ale nepostupuje poctive..lide neustale nejsou pouceni genderovymi studii (ktere zjistily ze vsechny pohlavni rozdily v chovani jsou naucene) a lide neustale plivou na hodnoty. A ze se lide nemaji radi – to je taky pravda, ale jde spis o to, kterou svou stranku maji nebo nemaji radi…obecne lidi kaslou na svedomi, ideal a cit ci soucit, a postradaji fantazii a ochotu se zamyslet nad pritomnym okamzikem..ale maji radi sve telo a pohodli natolik, ze mu zaprodaji vse ostatni a velmi pecuji o to aby meli penizky a plny brich a nadupane ego a pychu…a taky aby byli ve spolecnosti oblibeni. Sotva v ceske spolecnosti nachazim nejake chlapy kteri by byli od te chlapskosti a vystali odmitnuti a vystrnadeni na okraj..vsichni se vseho vzdavaji jen aby je ostatni brali. Tim se neustale pestuje spolecnost debilu. Kdyby se nechali vsichni vystrnadit na okraj a chvili to vystali, za chvili by se ukazalo, ze z okraje se stala velmi prijemna spolecnost a z byvale spolecnosti se stal okraj. Ale nikdo nechce byt prvni, nevystoji samotu a neni proto chlap. Pokud je chlapska vlastnost schopnost vystoupit z rady, pak cely svet pada na nedostatku chlapstvi, protoze schopnost vystoupit z rady a byt prvni a nest nasledky je tu zapotrebi uplne nejvic.