Není pravda, že slevomatový zákazník se nevrací. To můžu říct alespoň za sebe. Pokud ale služba neodpovídá představám, tak se opravdu nevrátí. Rádi chodíme na steaky. Náš oblíbený steakhouse slevoakce nedělá a přesto mívá plno celý týden. Naopak na 3 steakových akcích přes slevový server jsme se spálili a opravdu se nevrátíme. Hnusné prostředí, steaky vysušené, omáčky řídké a studené, tak proč se vracet? Naopak jsem se stala zákazníkem jedné cukrárny a jedné kosmetičky i bez voucheru.
Tak nějak. Když restauratér uvažuje stylem "Chci nalákat lidi přes slevy ... ale Slevomat chce moc peněz a sleva musí být aspoň 50% ... ale já se toho přesto ZA KAŽDOU CENU CHCI ZÚČASTNIT ... takže uvařím hostům blafy a budu se k nim chovat jako k póvlu, a zdůvodním to tím že jsou ve Slevomatu vydřiduši", je to těžký :-).
Copak je někde uzákoněný, že každej podnik musí nabízet slevový vouchery? Není. Tak proč do toho ty podniky jdou, když to pro ně není výhodný? Nechápu ...
A někdo ho nutil prodávat pod cenou na slevomatu? A skoro dva tisíce poukázek!!! A ten ukřivděný slovník : dáma ze slevomatu si vydupala, slevomat si diktuje.... Předem si spočítal že to pro něho bude hodně ztrátové a stejně do toho dobrovolně šel. A na závěr přiznává že hosté ze slevomatu jsou druhořadí.Co vlastně chtěl?
obcas kupim restauracny kupon, restaurateri ale zjavne nechapu o com to je. ze maju moznost predviest sa potencialnemu zakaznikovi ktory by k nim par krat do roka zasiel na obed / veceru.
do indickej restauracie o ktorej sme netusili ze existuje sme sa po prvej navsteve vratili, pretoze jedlo bolo skvele a obsluha mila.
do takisto neznamej mexickej restauracie uz ale nepojdeme, jedlo bolo sice fajn ale obsluha nas nechavala dlho cakat a dokonca hrala pocas pracovnej doby karty.
tatarak v tretej restauracii aj obsluha boli fajn, planujeme dalsiu navstevu.
pizza v nedalekej pizzerii bola vyslovene hnusna, tak sme skusili ist na dalsi kontrolny nakup a vopred sme im nepovedali ze sa jedna o zlavovy nakup. pizza bola zrazu dvojnasobna a chutna. len skoda ze do tej podvodnickej pizzerie tym padom uz nikdy nepojdeme.
Také tak nějak nechápu, na co si majitel restaurace stěžuje. Podmínky se mu nelíbí, ale přesto se stůj co stůj chce účastnit?
Však může zvolit jinou formu propagace - konkrétně u restaurací mě udivuje, jak málo využívají lokální inzerce - např. plakátovací a jiné inzertní plochy v okolí restaurace, letáky do schránek, flash SMS z nejbližší BTSky (několikrát mě takhle přišlo upozornění když jsem šel kolem obchodu s oblečením, že tam mají zrovna slevu). Přitom právě lidé bydlící nejblíže restaurace by se měli nejvíce vracet (a tedy i nejvíce vyplatit). To by musela být skutečně "extra spešl" restaurace, aby tam někdo pravidelně jezdil přes půl města, nebo dokonce z jiného.
Lokální inzerti používají ve větší míře snad jen asijské restaurace (a pak mají i několik týdnů až měsíců akci, že mají drobnou slevu při předložení letáčku při placení) - pro restauraci je totiž nejhorší varianta, když je prázdná, lidé nějak podvědomě mají tendenci se takové restauraci vyhnout a raději půjdou do jiné, proto se tihle Vietnamci/Číňani snaží restauraci co nejrychleji zaplnit, lidi se tam pak naučí postupně chodit tak nějak sami.
Stejně tak bonus může mít i jinou formu než jen 1 + 1 jídlo zdarma (což považuji za příliš velký extrém, který spíše upozorní na nadsazené ceny v restauraci a celkem spolehlivě tím odradí ty, kteří by rádi zašli sami). Mě osobně třeba vadí naprosto přetažené ceny nápojů, zejména nealko. Mnohem víc odcením tzv. bezednou skleničku (u nás vím jen o KFC, IKEA a Bejzment), nebo pití k jídlu zdarma, než 30 % slevu na jídlo (které pak kvůli tomu ošidí), ale 40 Kč za 2 dl Coly, kterou koupí v akci v hyper-super na 19,90 za 2 litry :(.
No on si mysli ze ma navic, ale (hloupi) zakaznici to nedokazou ocenit.
Ten postreh s prazdnymi restauracemi je dobry. Bydlim v lokalite kde je doslova jedna restaurace vedle druhe (vetsina nepouzitelna - zahulena) a nektere jsou temer trvale prazdne. Nechapu z ceho ziji, jestli z dobreho pocitu vyjimecnosti ? :-) Hlavne nezlevnit ! (na tomto pristupu mi vadi, ze zbytecne zabiraji misto kde by mohla byt nejaka skutecne pouzitelna restaurace ... to je ta "neviditelna" ruka trhu).
Ohledne lokalni reklamy se nektere aspon snazi vyuzivat plakatovaci plochy. Horsi je ovsem prezentace na Internetu, casto to konci (ne vzdy aktualnim) polednim menu na Lunchtime.
Na mě to dělá dojem, že prostě chtěl zkusit, zda to funguje a celkem autenticky popisuje zkušenosti... Nejprve extrémní tlak prodejkyně Slevomatu, pak mizerný výsledek. Koneckonců proč to nezkusit, asi to nebude vysloveně finančně likvidační, tak proč by to podnikatel neotestoval? Jen holt v tomto případě natvrdo napsal, jak to (ne)dopadlo a co si o tom myslí... Upřímně řečeno z hlediska popisu přínosu věřím spíš majiteli restaurace než Slevomatu, ty teorie o "reklamě a návratnosti" prostě alespoň v ČR moc nefungují, postřehů o tom bylo už až dost.
Na článku mě spíš zarazilo něco jiného a to vrhá špatné světlo spíš na redakci. Je totiž evidentní, že někdo pěkně kecá - buď je tvrzení provozovatele Slevomatu o tom, že na tak vysoké slevě netrvají, jednoznačně lživé, pak by se to jistě s trochou "investigativnosti" dalo ověřit anebo mluví pravdu, pak ale buď kecá majitel restaurace anebo to ukazuje, že si prodejci Slevomatu dělají co chtějí - opět by se asi dalo k pravdě dobrat. Článek by to docela dost pozvedlo... Jenže to už by chtělo trochu opravdové novinařiny, což se u nás bohužel nenosí :-(((
Jistě, že lže Slevomat. Koncem loňského roku jsme se Slevomatem začali jednat a 50% bylo pevné jak skála, pod které nejdou. Mimo jiné proto jsme se nedohodli, protože jít pod 50% by bylo ekonomicky neúnosné a obelhávat klienty umělým zvednutím původní ceny jsme odmítli. Celkem bych se vsadil, že si nás Slevomat zařadil mezi těch 70%, které "sami odmítli" :-)
A pohádka o vracejících se 20% klientech? Slevový kupon si v ČR někdy zakoupil snad každý z nás, tak se sami zamyslete, do kolika podniků "z akce" jste nadále začali chodit "jen tak". Ostatně přečtěte si sami diskuze pod nabídkami na Slevomatu - "na tuto nabídku jsem čekal" nebo "jsem rád, že se to tu opět objevilo" svědčí o tom, že průměrný slevomatový zákazník bez slevy nikam nepůjde.
Svatá pravda. Také mám jako poskytovatel služby s nima nějaké zkušenosti. Jsou lidé, kteří ke mě chodí již celých 7 let, co podnikám. Nikdy si nestěžovali na problém cena vs. kvalita. Když jsem dala podruhé v životě akci na slevomat, tak mi došlo, že to opravdu nikam nevede. Tito slevoví vyzobávači si jen stěžují a necítí se dost obletováváni. Ale pravdou je, že chce-li někdo kvalitu, musí si za ní zaplatit. Zadarmo ani kuře nehrabe. A slevomat je jen zloděj, co se pase na cizí práci. To bylo naposled, co jsem nějakou akci na slevomat dala. Raději dám nějakou slevu stálému klientovi, než slevomatu.
Ono asi skutecne nejvice zalezi na restauraci a celkovem chovani. Slevove portaly s pritelkyni vyuzivame a kdyz jsme spokojeni, radi se vracime. Navic do podniku, o kterych jsme vubec netusili, ze existuji, takze plus to pro ne rozhodne je. Samozrejme jsme se uz setkali s preziravym pristupem ala "to sou ty socky" s voucherem. Nikdy jsem se ale kvuli tomu necitil spatne, na hovadskost obsluhy je lepsi reagovat s milym usmevem, vzdyt jsem nic spatneho neudelal. Jen jsem vyuzil nabidky majitele jejich restaurace, proboha. Samozrejme se pak uz nevracime a vrele restauraci nedoporucujeme znamym i po internetu dal. Nebo se nam naopak stalo, ze jidla na voucher byla hromada, ale pri navratu za normalnich podminek byly porce cca o 25% mensi. Jelikoz to ale porad cloveka dobre zasytilo a bylo to moc dobre, tenhle maly trik na nalakani zakazniku nam ani moc nevadil, radi se opet vratime.
Takze je to spise o "jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva". Dobre se chovajici restaurace ziska, naopak kysele ksichty ziskaji spoustu negativni reklamy. Dobre oboum tak.
Tohle jste napsal moc hezky: "...zákazník ušetří i za cenu, že se na něj pohlíží jako na zákazníka nižší kategorie..." - samozřejmě, že se vám 98% nevrátí, když se na ně koukáte přes prsty. Osobně jsem se na místa vracel, když se mi tam líbilo a chovali se ke mě hezky. Podnik jsem i na potkání doporučil ostatním. Ale tam, kde mě házeli klacky pod nohy už když jsem dělal rezervaci a pak jednali jak s tím, co se přišel nažrat se slevou, tak tam jsem vskutku více nevkročil a ještě navíc všem řekl ať tam nechodí, že se neumí tam neumí chovat a nestálo to za nic (pokud to nestálo za nic, což bohužel není vyjímkou). Restaurace co naprosto nepochopily koncept tohoto marketingu si totiž nic jiného nezaslouží.
Nerozumím proč do toho teda ten restauratér šel!? Dopředu věděl do čeho jde a teď remcá. Přece ho nikdo nenutil tak ať si nestěžuje.
A hlavně by už konečně měli pochopit, že je to reklamní akce. A né akce na zdojnásobení, ztronásobení výdělku. Stejně jako se platí za reklamu v televizi, novinách na bilboardech tak se platí za reklamu na slevovém portálu. Nechápu proč se diví, že tratí. Má se trošku snažit a zákazníci se budou rádi vracet!!!
Ale když nás posadí do zaplivaného kouta k záchodům, dostaneme malou, oschlou, studenou porci a k tomu teplé pivo....tak se nemůže divit, že už nás tam znovu neuvidí (potažmo nikoho z našich známých, protože ti se o tom také dozvědí). Také mám pár restaurací kam stojí za to se vrátit, ale víc je těch kde už mě neuvidí.
V každém případě při jakémkoliv konfliktu se Slevomatem, www.slevomat.cz, mám prověřenou zkušenost, že Slevomat soustavně lže, podvádí své zákazníky a nebo alespoň při nejlepším neuvádí pravdivé ůdaje.
Mnoho lze ušetřit i se slevovými kupóny. Využijte jich, slevových kupónů je dost http://slevovykupon.net/coupon-category/kategorie/gastronomie-a-cestovani/restaurace-a-fast-foody/