Také tak nějak nechápu, na co si majitel restaurace stěžuje. Podmínky se mu nelíbí, ale přesto se stůj co stůj chce účastnit?
Však může zvolit jinou formu propagace - konkrétně u restaurací mě udivuje, jak málo využívají lokální inzerce - např. plakátovací a jiné inzertní plochy v okolí restaurace, letáky do schránek, flash SMS z nejbližší BTSky (několikrát mě takhle přišlo upozornění když jsem šel kolem obchodu s oblečením, že tam mají zrovna slevu). Přitom právě lidé bydlící nejblíže restaurace by se měli nejvíce vracet (a tedy i nejvíce vyplatit). To by musela být skutečně "extra spešl" restaurace, aby tam někdo pravidelně jezdil přes půl města, nebo dokonce z jiného.
Lokální inzerti používají ve větší míře snad jen asijské restaurace (a pak mají i několik týdnů až měsíců akci, že mají drobnou slevu při předložení letáčku při placení) - pro restauraci je totiž nejhorší varianta, když je prázdná, lidé nějak podvědomě mají tendenci se takové restauraci vyhnout a raději půjdou do jiné, proto se tihle Vietnamci/Číňani snaží restauraci co nejrychleji zaplnit, lidi se tam pak naučí postupně chodit tak nějak sami.
Stejně tak bonus může mít i jinou formu než jen 1 + 1 jídlo zdarma (což považuji za příliš velký extrém, který spíše upozorní na nadsazené ceny v restauraci a celkem spolehlivě tím odradí ty, kteří by rádi zašli sami). Mě osobně třeba vadí naprosto přetažené ceny nápojů, zejména nealko. Mnohem víc odcením tzv. bezednou skleničku (u nás vím jen o KFC, IKEA a Bejzment), nebo pití k jídlu zdarma, než 30 % slevu na jídlo (které pak kvůli tomu ošidí), ale 40 Kč za 2 dl Coly, kterou koupí v akci v hyper-super na 19,90 za 2 litry :(.
No on si mysli ze ma navic, ale (hloupi) zakaznici to nedokazou ocenit.
Ten postreh s prazdnymi restauracemi je dobry. Bydlim v lokalite kde je doslova jedna restaurace vedle druhe (vetsina nepouzitelna - zahulena) a nektere jsou temer trvale prazdne. Nechapu z ceho ziji, jestli z dobreho pocitu vyjimecnosti ? :-) Hlavne nezlevnit ! (na tomto pristupu mi vadi, ze zbytecne zabiraji misto kde by mohla byt nejaka skutecne pouzitelna restaurace ... to je ta "neviditelna" ruka trhu).
Ohledne lokalni reklamy se nektere aspon snazi vyuzivat plakatovaci plochy. Horsi je ovsem prezentace na Internetu, casto to konci (ne vzdy aktualnim) polednim menu na Lunchtime.
Na mě to dělá dojem, že prostě chtěl zkusit, zda to funguje a celkem autenticky popisuje zkušenosti... Nejprve extrémní tlak prodejkyně Slevomatu, pak mizerný výsledek. Koneckonců proč to nezkusit, asi to nebude vysloveně finančně likvidační, tak proč by to podnikatel neotestoval? Jen holt v tomto případě natvrdo napsal, jak to (ne)dopadlo a co si o tom myslí... Upřímně řečeno z hlediska popisu přínosu věřím spíš majiteli restaurace než Slevomatu, ty teorie o "reklamě a návratnosti" prostě alespoň v ČR moc nefungují, postřehů o tom bylo už až dost.
Na článku mě spíš zarazilo něco jiného a to vrhá špatné světlo spíš na redakci. Je totiž evidentní, že někdo pěkně kecá - buď je tvrzení provozovatele Slevomatu o tom, že na tak vysoké slevě netrvají, jednoznačně lživé, pak by se to jistě s trochou "investigativnosti" dalo ověřit anebo mluví pravdu, pak ale buď kecá majitel restaurace anebo to ukazuje, že si prodejci Slevomatu dělají co chtějí - opět by se asi dalo k pravdě dobrat. Článek by to docela dost pozvedlo... Jenže to už by chtělo trochu opravdové novinařiny, což se u nás bohužel nenosí :-(((
Jistě, že lže Slevomat. Koncem loňského roku jsme se Slevomatem začali jednat a 50% bylo pevné jak skála, pod které nejdou. Mimo jiné proto jsme se nedohodli, protože jít pod 50% by bylo ekonomicky neúnosné a obelhávat klienty umělým zvednutím původní ceny jsme odmítli. Celkem bych se vsadil, že si nás Slevomat zařadil mezi těch 70%, které "sami odmítli" :-)
A pohádka o vracejících se 20% klientech? Slevový kupon si v ČR někdy zakoupil snad každý z nás, tak se sami zamyslete, do kolika podniků "z akce" jste nadále začali chodit "jen tak". Ostatně přečtěte si sami diskuze pod nabídkami na Slevomatu - "na tuto nabídku jsem čekal" nebo "jsem rád, že se to tu opět objevilo" svědčí o tom, že průměrný slevomatový zákazník bez slevy nikam nepůjde.
Svatá pravda. Také mám jako poskytovatel služby s nima nějaké zkušenosti. Jsou lidé, kteří ke mě chodí již celých 7 let, co podnikám. Nikdy si nestěžovali na problém cena vs. kvalita. Když jsem dala podruhé v životě akci na slevomat, tak mi došlo, že to opravdu nikam nevede. Tito slevoví vyzobávači si jen stěžují a necítí se dost obletováváni. Ale pravdou je, že chce-li někdo kvalitu, musí si za ní zaplatit. Zadarmo ani kuře nehrabe. A slevomat je jen zloděj, co se pase na cizí práci. To bylo naposled, co jsem nějakou akci na slevomat dala. Raději dám nějakou slevu stálému klientovi, než slevomatu.