Farmářské obchody v poslední době expandují, vytvářejí se sítě menších prodejen se sortimentem kvalitních potravin s jasným, obvykle regionálním původem. Někteří se pokusili o proniknutí do větších obchodních center. „Potravinářské řetězce se bojí rostoucí konkurence farmářských prodejen a blokují jejich vstup,“ cituje server iHned agenturu ČTK. „Velké řetězce, jako hlavní nájemci center, mají při vstupu nových zájemců o pronájem ploch často právo veta.“ Tuto praxi potvrdilo několik provozovatelů farmářských prodejen. Řetězce se odmítly vyjádřit.
Farmářské trhy do „ócéček“ nechtějí
Farmářské prodejny nabízejí podobný sortiment jako farmářské trhy. Mají oproti nim výhodu stálého zázemí, každodenní prodejní doby, nejsou omezeni počasím ap. Farmářské trhy se ale zhusta od obchodních center distancují, nechtějí být atrakcí, která má jen nalákat zákazníky k dalšímu nákupu v prodejním centru. „Je nepřípustné, aby člen asociace organizoval farmářský trh v prostorách nákupních center (vztahuje se i na parkoviště či jiné prostory v bezprostřední blízkosti nákupních center),“ zapovídá dokonce Asociace farmářských tržišť svým členům.
Jak by se v obchodních centrech dařilo farmářským prodejnám, je otázka. Zákazníci v nich nakupují spíše vybraný sortiment, ovoce, zeleninu, uzeniny, sýry, maso, mléčné výrobky, a podle jejich provozovatelů jsou pro ně prozatím podmínky pronájmů nepřijatelné.