Tohle mi příjde jen jako článek který má odčernit neomluvitelné udavačství lékařů, ke kterému jsou státem nuceni. Myslím že na ně brzy vzroste tlak.
Jako mnohem zajímavější mi přijde (prý statisticky podležený závěr) studie (kterou jsem nikdy neměl možnost číst) že nejvíce kolizí způsobí mladí řiči, kteří znají úplně veškeré předpisy (i značky, což nemusí platit a mnohdy neplatí o řidičích starších) a nejméně kolizí naopak způsobí zaběhlí řidiči, kteří mnohdy údajně znají jen 20% předpisů a jezdí spíše intuitivně (tak jak to odkoukali jako bezpečné a jak se to postupně naučili navzdory předpisům).
Platí to i o chodcích, do jejichž logiky se většina motoristů (minimálně pokud zrovna sedí za volantem) nedokáže vžít. Zkuste bezpečně přejít více proudovou silnici ve velkém městě a nedát řidičům dostatečně najevo že jste opravdu odhodlaný a váš další krok již bude na vozovce, stačí jim jen váš výraz pochybnosti aby místo zpomalení či zastavení, neočekávaně šlápli na plyn. Připravte se na nervy drásající posunky řidiče, který vám na stejné autostrádě zastaví (například na přechodu) aby vás pustil a dal vám přednost, když vy ze své perspektivy vidíte že v dalších pruzích není situace bezpečná, nebo byste dokonce mohli uvíznout mezi auty (protože ten stejný řidič který vás ve svém pruhu pustil by vás uprostřed autostrády okamžutě po přejití uvěznil). To jen aby si pěší nemysleli, že jsou na tom nějak extra odlišně...
Jinak k samotnému problému viditelnosti. Co byste proboha chtěli. Teď, zrovna když je zima a nějak šeroslepý je více než každý druhý (krátkozrakost je svým způsobem také šeroslepost) a není důvod se tomu divit (například i k množství konzumovaného vitamínu a provitamínu A). Lékař místo aby lidem řekl že mají problém a jak ho lze řešit, tak by je mněl napráskat a situaci jim ještě více zkomplikovat? Nemám nic proti apelu na opravdu špatně vidící aby zvážili jaké jsou riziko, myslím že když to stačilo doposud bude i nadále. nebo vážně už v Praze nikdo neznáte člověka, který se sám vzdal řízení protože se necítil bezpečně, nebo cítil že může být hrozbou pro ostatní?
Ale znacku asi taky obcas prehlednu. Obzvlast ve meste, kde na kazdem sloupu je reklama, vsude billboardy nebo nejaka politicka figurka. http://files.kdu-csl-praha-2.webnode.cz/200000007-f02caf1289/reklamy.JPG Aneb hra "najdi znacku". Jeste tam daj dementi cervenej trojuhelnik, aby to upoutalo ridicovu pozornost.
Mě tedy není jasné, v čem má spočívat nebezpečnost toho, že řidič hůře vidí na palubní desku...
Sám jsem učebnicový příklad člověka s brýlemi jen na čtení, do dálky vidím naopak dost nadprůměrně, brýle potřebuji jen na malé vzdálenosti. Leckdy mě to popuzuje, ale opravdu mě ještě nikdy nenapadlo, že by mi to mělo jakkoli vadit právě při řízení. Řidič je snad povinen se věnovat provozu a ne zírání na palubní desku... Tachometr přirozeně vidím dostatečně, byť lehce mázle a co bych měl ještě v autě sledovat uvnitř?
To máte pravdu. Většina nových aut už na sebe stejně všechno "vykecá" , takže stačí když dobře slyšíte. Ostatně nějaké zelené šipky které vám ukazují kdy řadit, nebo počítač jsou jen pro zlost a opět stačí jen naslouchat jak se točí motor. A když vás tachometr upozorní pípnutím, že jste překročili rychlost, nepotřebujete ani ten. Pak už potřebujete oči jen na to abyste našli mobil a mohli za jízdy volat. Myslím, že trocha ironie nikoho nezabije,
tsd