Samotny fakt, ze Onan odmital dat vdove sveho bratra potomka, na trest smrti nestacil. Takovych jedincu se nasla jiste cela rada a o zadnem z nich se v Bibli nepise ze ho YHVH zabil a ani Mojzisovy zakony za toto chovani nedavaji trest smrti. Navic kdyby byl zabit za nezplozeni ditete, tak by nebylo potreba psat o coitus interruptus.
Onan byl zabit za to ze nejenze odmital nasledovat Bozi zakon, ale navic to delal zvlaste zavrzenihodnym zpusobem, ktery urazel YHVH i vdovu po svem bratrovi.
Kdyz si precteme komentare ranych krestanu (okolo 200 n.l.) k teto pasazi tak se docteme:
Clement of Alexandria:
Because of its divine institution for the propagation of man, the seed is not to be vainly ejaculated, nor is it to be damaged, nor is it to be wasted
To have coitus other than to procreate children is to do injury to nature'
Vetsina dnesnich komentatoru ovsem zastava nazor ze Onan byl zabit uz za odmitani splozeni ditete, coz nema oporu v Mojzisovych zakonech. Neberou v uvahu to, ze vdovu navic zneuzil ke svemu sobeckemu pozitku a pak ji urazil.
Taky velmi hezke komentare k tomuto tematu napsal sv. Augustine.