Úvaze autora o vysokých režiích a nízkých maržích jsem asi úplně neporozumněl.
Zkusil jsem si srovnat zboží, které nakupujeme poměrně často:
http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001017808847
http://eshop.provita.cz/mouka-zitna-celozrnna-1kg-bio-bioharmonie/d-70763/
Na první pohled to vypadá, jako by si Tesco mělo mnohem vyšší marži, když má mouku o 20% dražší malá obchodní firma ...
Nebo napriklad 120 Kc vs 73 Kc, ne ze bych zrovna tohle kupoval :-)))
http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001000088478
http://shop.freeoneshop.com/alkoholicke-napoje/vino/ticha-vina/bile/francie/j-p-chenet-colombard-sauvignon-11-5-0-75-l/i20633-c928
A tak muzeme pokracovat stale.
Tohle je jeste "vyhodnejsi" nakup
http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001018492663
http://www.vicom-vino.cz/cervena-vina/cabernet-sauvignon-pozdni-sber-2012-21026.html
atd ...
Podle mě tohle (koneckonců i ty příklady v dalších příspěvcích) ilustruje spíš jiný nešvar řetězců, totiž přílišné soustředění na "akční zboží", kdy se zkrátka zatraktivňují ceny pár věcí, ale to, co zrovna v akci není, již tak zajímavě nevychází. Bohužel ale zrovna toto je do značné míry dáno tlakem zákazníků, kolem slev dlouhodobě panuje jisté "šílenství", kdy racionální uvažování dostává na frak. Mimochodem to není zdaleka jen záležitost ČR, jsme asi v tomto "zblbnutí" v žebříčku velmi vysoko, ale jediní nejsme ani náhodou :-(
Bohužel ale zrovna toto je do značné míry dáno tlakem zákazníků, kolem slev dlouhodobě panuje jisté "šílenství", kdy racionální uvažování dostává na frak.
Ano, dokud si srovnatelne ci kvalitnejsi zbozi bezne koupim v zahranici vyhodneji i bez "slevy", kde z toho musi jeste zaplatit ctyrnasobne vyssi mzdy zamestnancum, nelze zdejsi stav nazvat jinak nez zlodejina. To je jedine racionalni uvazovani.