Názor k článku Pastrami: sendvič, kterému podlehl New York, je i v Česku od anonym - Product placement je anglický termín pro označování umístění...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 2. 2018 12:43

    bez přezdívky

    Product placement je anglický termín pro označování umístění produktu. Novela zákona o vysílání, účinná od 1. června 2010, umožňuje provozovatelům televizního vysílání umísťovat produkty do svých pořadů, a je povinností Rady jakožto regulátora vysílání na dodržování novely zákona dohlížet.

    Dle § 53a odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. (účinného od 1. června 2010) musejí být pořady obsahující umístění produktu na začátku, na konci a v případě přerušení reklamou rovněž po tomto přerušení zřetelně označeny jako pořady obsahující umístění produktu, aby diváci nemohli být žádným způsobem uvedeni v omyl o povaze těchto pořadů.

    Rada obecně naformulovala, co mimo jiné považuje za nabádání ke koupi zboží či služby a za nepatřičné zdůrazňování produktu:
    zmiňování produktu nad rámec dějového kontextu s cílem na produkt upozornit a vzbudit divákův zájem o produkt
    vyzdvihování a vychvalování kvalit produktu
    nepřirozená kumulace výskytu jediného produktu
    uvedení kontaktu (adresy, www stránek, telefonního kontaktu) na prodejce produktu či poskytovatele služby
    zdůrazňování produktu obrazovými prostředky (detaily produktu bez zjevného dramaturgicko-režijního opodstatnění)

    S pozdravem
    tsd

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).