Co se týče legislativy, tak zákonná úprava u nás výslovně zakazuje skrytou neoznačenou reklamu. S product placementem je to vlastně naopak, tam jde o úpravu, která při splnění jistých podmínek (logo PP na začátku a některé další body) obecný zákaz prolamuje.
A k tomuto článku - můžete to okecávat jak chcete, ale jsou naplněny všechny znaky PR článku. Rýpavě bych podotkl, že pokud byl napsán opravdu zadarmo (či bez protislužeb) a s nejčistšími úmysly, tak je to to projev jisté obchodní neschopnosti. Za tohle byste si totiž peníze za reklamu plně zasluhovali a nemyslím to nijak ironicky, marketingovou hodnotu pro La Bibiche verte to má zcela bez diskuse.
Proč si toto myslím - jde o to, že podle titulku má jít o článek o pastrami jako u nás méně známém typu sendviče, jenže ve vlastním článku je věnována velká část informacím o konkrétní restauraci, jejím personálu atd. Perex je dokonce fakticky pouze o restauraci a ne o výrobku, jména se objevují opakovaně ve všech odstavcích atd - tohle je prostě perfektní PR článek, nevím o čem se chcete dohadovat.
Kdyby se v článku ponechala celá část o způsobu přípravy, zacílil se na ni i perex a pouze se na konec přidalo poděkování šéfkuchaři xxx z restaurace yyy, který vše předvedl a poskytl informace, tak vás budu proti předchozí kritice naopak hájit. Jenže tak, jak je to celé pojato, se k ní bohužel musím naopak připojit :-(