Znám to z obou stran - jako zkoušený i jako zkoušející. Mohu zodpovědně prohlásit, že zkoušky pojaté tak, jak popisujete, nikdy nebudou fungovat. Proč?
Protože ti poctiví kantoři to budu brát jako zbytečné otravování, čili se budou snažit najít, jak se toho zbavit. A ti nepoctiví v tom uvidí omezení svých zájmů, takže se toho budou zbavovat také. A u studentů to bude podobné. Takže vlastně něj oběti nátlaku budou cítit pořtebu se nějak jistit dalšími přtomnými. A věřte, že jsem párkrát také zažil nepřímé náznaky toho, že by slečny studentky daly přednost zkoumání jiných svých atributů než znalostí... Naštěstí to nikdy nedošlo k výhrůžce (kterou zažil kolega), že jestli jí tu zkoušku nedám, tak mě obviní ze sexuálního obtěžování a vydírání.
Chápu, že studenti se zkušeností s kantorovým vydíráním by takovýto systém přivítali.
Systém, který popisujete, by omezil vydírání, ale nevyřešil by dohodu typu "hele, na pravém dolním rohu udělám zelenou tečku, abys poznal, která písemka má projít". Máte pravdu v tom, že by byl jistým omezením pro nekalé aktivity, a je to tedy dobrý krok. Úplným řešením by pak byly pouze počítačové testy typu Sazka (tedy volba z nabídnutých řešení), které nelze použít všude.