Na trhu s kvalitními potravinami došlo k zásadní změně. Po nedávném spojení projektu MY FOOD se Sklizeno přichází do nové party i další farmářský prodejce – síť Náš grunt. Sloučením nejsilnějších hráčů na trhu s farmářskými potravinami vznikl Sklizeno Foods. Co to znamená pro zákazníka? Zaniknou názvy Sklizeno a Náš grunt? Ptali jsme se Aleše Kotěry, spoluzakladatele sítě Náš grunt, ale i Petra Borkovce, zakladatele sítě s kvalitními potravinami MY FOOD.
Proč došlo ke sloučení
Už letos na jaře spojili své síly Petr Borkovec za MY FOOD a David Kukla za Sklizeno a vytvořili tak Sklizeno Food, dneškem se však rozrostla ještě o jednoho člena, o původně konkurenční sít Náš grunt. Na trhu kvalitních potravin pro příští rok plánuje obrat sedm set padesát milionů korun. „Dlouhodobě se snažíme o konsolidaci trhu kvalitních potravin, spojení se sítí Náš grunt je proto dalším logickým krokem. Společně chceme vybudovat společnost, která změní trh tak, aby podnikání bylo prospěšné pro všechny strany – pro výrobce, prodejce i zákazníky. Spojením dvou silných a zkušených hráčů Sklizeno Foods a Náš grunt toho dosáhneme snáze, protože jde o partnerství lidí, kteří trh dobře znají a mají svůj obor rádi,“ vysvětluje hlavní motivaci fúze Petr Borkovec.
Z původních zakladatelů sítě Náš grunt zůstává ve společnosti původní spoluvlastník Aleš Kotěra, nově na pozici Managing Partnera ve Sklizeno Foods: „Za roky strávené v oboru vím, jak jsou farmářské potraviny náročný segment. Trh sice neustále roste, ale denně se tu potýkáme s bariérami, které se nám povede překonat lépe spojením našich sil. Z Našeho gruntu se proto nestahuji, stanu se spoluvlastníkem nové společnosti a budu se i nadále starat o obchodní síť a o prodejny, které jsme již vybudovali,“ přibližuje své nové působení.
Víc prodejen = vyšší efektivita
Podle Petra Borkovce jde o sílu velkého hráče. „Budeme větší, budeme efektivnější a budeme moci dokončit kroky, které jsme již rozjeli, například centrální distribuci. To znamená, že náš malý dodavatel nemusí rozvážet své zboží po všech našich prodejnách, ale bude moci své zboží dovést do skladu v Praze nebo v Brně a my už si distribuci do prodejen obstaráme. Všechny toky jsou rozprostřeny do větších nákladů, což umožní dělat byznys efektivněji, což pomůže k našemu největšímu cíli – dostat k lidem dostupné kvalitní potraviny,“ říká Petr Borkovec a dodává: „Rád bych podotkl, že nejde jen o mou další investici, ale primárně jde o spojení tří osobností, které mají společný cíl.“
Co se změní pro zákazníka?
Rozšíří se nabídka zboží, protože zboží, které si drželo pro sebe jen Sklizeno, bude nyní k mání i v Našem gruntu – a opačně. Vyvíjejí se i privátní značky, David Kukla hovořil o vlastní značce špaldové mouky a arašídové pomazánce. „Primárně naše sloučení přinese dostupnost, společně jsme schopni více růst, mít více prodejen a nabídnout zajímavější cenu. Dokážeme poskytnout lepší servis, vzdělání zaměstnanců a profesionalita celého obchodu bude na ještě vyšší úrovni,“ říká Petr Borkovec. Dopad by to výhledově mělo mít i na koncové ceny pro zákazníka, neboť ve větším odběru dokáže Sklizeno Food nabídnout lepší ceny.
Co se týče přejmenování a sloučení všech tří podniků pod jedno jméno, např. Sklizeno Food, v tom současní majitelé ještě nemají jasno. Nepotvrzují jej ani nevylučují, rozhodnutí padne v příštím roce.
Petr Borkovec
Zakladatel investiční skupiny Brno Investment Group (BIG) a investor startupových firem. Spolumajitel a generální ředitel Partners Financial Services, založil síť moderních obchodů a bister s kvalitními potravinami My Food Market, v roce 2016 se stal ředitelem Sklizeno Foods, do které BIG investičně vstoupil.
David Kukla
Zakladatel Sklizeno, který se od jeho začátků v roce 2011 staral o jeho strategické směřování, o výrobu a o vztahy s dodavateli. V současnosti působí jako Managing Partner ve Sklizeno Foods a je zodpovědný zejména za výrobu, velkoobchod dodavatele a dodržování kodexu výrobců kvalitních potravin.
Aleš Kotěra
V roce 2010 spoluzaložil společnost Náš grunt. Nově se stal Managing Partnerem ve společnosti Sklizeno Foods, kde je zodpovědný primárně za rozvoj obchodních sítí všech značek – My Food Market, Sklizeno a Náš grunt.