10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

24. 3. 2011

Sdílet

 Autor: Isifa.cz
Rádi zkoušíte novinky a chcete při tom i ušetřit? Pak vám asi neunikly slevové servery nabízející všechno možné za zvýhodněných podmínek. Jak se nenechat napálit a užít si co nejlépe?

Zkušenosti uživatelů se slevovými servery jsou převážně dobré, potíží je minimálně. Jenže je potřeba, aby slevy nevládly vám, ale vy jim, abyste si vybrali pro sebe to zajímavé a za nejlepší možné ceny. A jak na to? S tím vám poradí náš malý průvodce slevovými servery!

1. Jak poznat důvěryhodný slevový server

Lehké to není. Líbivou grafiku si dneska může dovolit ledaskdo, určitá úpravnost stránky ale stále může být dobrým vodítkem; a především neúpravnost pak varováním. Podívejte se na počty předchozích nabídek; pokud server neznáte, podívejte se, kolik nabídek se prodalo a jaké jsou reakce v diskusích pod nabídkami. A pozor: pokud nejsou v diskusích negativní komentáře, neznamená to, že nejsou, provozovatel serveru je mohl smazat. Vyzkoušejte si vyhledat jméno slevového serveru na internetu, zda o něm nenajdete negativní reference.

Podívejte se na to, kdo je provozovatelem serveru a pokud vám z výše uvedeného přišel podezřelý, můžete si jej vyhledat na justice.cz a podívat se, jak dlouho firma existuje, nebo na ARESu, pokud je provozovatelem fyzická osoba.

V článku na serveru Lupa.cz také najdete žebříček českých slevových serverů včetně provozovatelů – u těchto serverů si můžete být vcelku jisti seriózností nabídky: Slevové servery po expanzi, před nástrahami: jak vypadá trh.

Tip: Chcete se zorientovat v problematice slevových serverů? Na Lupě najdete rubriku Slevové servery, kde najdete všechny potřebné informace.

A také si všímejte pozice slevového serveru na agregátorech – agregátory se snaží nespolehlivé slevové servery vyřadit, nabízejí k nim často i hodnocení. A tím se dostáváme k dalšímu bodu:

2. Sledujte agregátory

Pokud ujíždíte na slevových nabídkách, asi už jste si jich povšimli: agregátory slevových nabídek. Obsahují nabídky z více slevových serverů, většinou si můžete i zúžit okruhy toho, co a kde hledáte, můžete se s jejich pomocí udržovat v obraze. Ovšem pozor, tím, jak je zde prezentováno velké množství nabídek, můžete také snadno podlehnout a koupit i něco jiného, než jste původně chtěli.

Nejpoužívanějším českým agregátorem je Skrz.cz, kde si můžete vybrat nejenom město, v němž slevu hledáte a také obor slevy, ale pomocí filtru můžete hledat jen nabídky sushi nebo liposukcí a neprohrabávat se všemi nabídkami jídla či zkrášlování. Podobné funkce v jiném grafickém provedení mohou nabídnout i další agregátory jako ZlatéSlevy, SlevyDnes, Slevín, nebo Robox. Vyberte si, který vám vizuálně sedne. Podrobnější přehled i dalších agregátorů najdete zde: Když se šetří s rozvahou: agregátory slevových serverů

3. Zorientujte se v cenách

Slevové servery se předhánějí v nabídkách a zejména v “komoditních” nabídkách jako jídlo se nabídky objevují v rychlém sledu za sebou. Nemusíte tedy koupit první věc, kterou vidíte. Je lepší, využít agregátor a udělat si přehled o cenách. Nechat si vyhledat konkrétní věci, které vás zajímají a zjistit, jaká je cenová hladina v kvalitě a místě, jaké požadujete.

Při vyhledávání nabídek také zjistíte, jak často se opakují, a tedy zda se vyplatí si počkat, nebo zda opravdu musíte reagovat rychle. Občas se objeví nabídky, kdy slevové servery zkouší zájem o netradiční věci, například kurz znakové řeči na KupDnes – a ty se nemusí jen tak opakovat.

Žádné zbytečné e-maily!

Žádné zbytečné e-maily!

4. Opatrně s přehledy nabídek e-mailem

Slevové servery potřebují, abyste odebírali jejich nabídky, některé z nich jsou dokonce tak agresivní, že vás při každém nákupu přihlásí k odběru jejich emailových zpravodajů. Až nakoupíte na pár slevových serverech, budete mít ve schránce každý den desítku e-mailů lákajících na nějakou slevu, což vás za chvíli omrzí. Nepodléhejte tomu, při každé objednávce vyhazujte “předzaškrtnuté” schválení, že chcete dostávat e-mailový zpravodaj konkrétního serveru.

Pokud se spíše dostanete k e-mailu než k webu a chcete si nabídky prostudovat v klidu, odebírejte jeden e-mail z některého ze zvolených agregátorů. Dostanete jeden e-mail a máte kompletní přehled. U agregátorů si můžete většinou i lépe řídit četnost zásobování nabídkami.

5. Pozor na příliš velké slevy

Běžná úroveň slevy se pohybuje kolem 50 % – to je hranice, ke které tlačí obchodníky provozovatelé slevových serverů. Nezapomínejte na to, že slevové servery si berou ještě svoji provizi kolem 20 %, takže slevové akce pohybující se přes 60 % slevy už nechávají jen opravdu velmi malý prostor pro dodavatele služby.

A to je pro vás varování, že může jít o nějaký fígl, pokud to nejsou zaváděcí nabídky “kafe za 5 Kč”. Co s tím? Podívejte se do diskuse na daném serveru, zda už se o tom lidé nedohadují. Bohužel, pokud budou reakce příliš negativní, bude často taková diskuse promazána. Tak se podívejte na stránky provozovatele služby a mrkněte se, za jaké ceny je služba nabízena na nich.

6. Zvláště vytvořené nabídky – jsou zvláštní

Při kontrolce nabídky na webu dodavatele služby se vám může snadno stát, že přijdete na to, že takovou službu nebo výrobek dodavatel běžně nenabízí, že je služba je vytvořena speciálně pro slevovou akci.

Například masáž lávovými kameny je na stránkách nabízena s trváním 60 minut, ve slevové akci může být čtyřicetiminutová a kratší. Nejde o to, že vám berou dvacet minut masáže, ale spíše o to, že byl uměle vytvořen slevový produkt, který se bude lišit od produktu běžně poskytovaného. Můžete se tak nadít toho, že přijdete do restaurace na steak a místo “fláku” masa se vám dostane něco na pomezí jednohubky a obložky na chlebíček. Smyslem slevových nabídek pro obchodníka přitom má být ukázat vám, co byste mohli mít za plnou cenu. Jednohubkový steak za pětistovku by vás těžko potěšil, takovému podniku se vyhněte, kdo ví, čím vás budou chtít doběhnout příště.

Na jaké problémy u slevových serverů můžete ještě narazit? Nástrahy pod čarou ponoru slevových serverů

7. Ptejte se na parametry, když si nejste jisti

Právě proto, abyste se vyhnuli zklamání ze slevových nabídek, zjistěte si parametry nabídky. Základními parametry bývají doba trvání (například u masáží, kosmetických kúr, kurzů vaření) a obsah dodávky, například to, zda si na kurz vaření musíte přinést své suroviny, nebo z jakých se bude vařit.

Tohle jídlo nakonec vypadalo úplně jinak...

Tohle jídlo nakonec vypadalo úplně jinak…

U jídla je důležitá především gramáž potravin a obrázek, kde si uděláte představu, jak jídlo vypadá. I tady si dávejte pozor, běžně se používají “ilustrační fotografie”, kde vidíte porci vařenou v úplně jiném podniku. Pokud není zřejmé, zda fotka pochází z interiéru restaurace a především, zda zachycuje jídlo, jaké si opravdu kupujete, ptejte se v diskusi. Nebudete pak zklamáni.

Stejný problém bývá s interiéry, u masáží či kosmetických studií se často používají ilustrační záběry interiéru, které mají za cíl jen nalákat zákazníky. Asi vás rozesmutní, když pak skončíte v kočárkárně paneláku vyzdobené IKEA závěsy. Takže se ptejte na pro vás podstatné parametry, když se vám zdá, že jsou v nabídce popsané příliš vágně.

8. Prostudujte podmínky vrácení peněz

Zejména u menších slevových serverů a méně “značkových” nabídek se vám může stát, že nebudete spokojeni. A co s tím? Reklamovat přeci!

Prostudujte si podmínky slevového serveru, co se vrácení peněz týká. V extrémních případech (a nejsou zase zcela ojedinělé) se může stát, že si koupíte poukázku do restaurace, jenže ta mezi tím změní majitele a ten nový je nebude chtít přijmout. Nebo solná jeskyně přestane existovat. Budete peníze vymáhat po slevovém serveru (to je jistější) nebo po provozovateli služby (to je dost pracné)? Máte možnost od slevy ustoupit v nějaké lhůtě? A v jak dlouhé? To všechno byste měli zvážit, a pokud nakupujete slevu do méně známého a zavedeného podniku či provozovny, tak dbát na to, abyste byli chráněni.

9. Rozmysleli jste se? Kupon můžete vrátit!

Koupili jste si nějaký slevový kupon a rozmysleli jste si to? Slevové servery nabízejí možnost kupon vrátit v určité lhůtě od nákupu, což je pro vás výhoda. Tato lhůta je ze zákona minimálně dva týdny od nákupu, slevové servery si ji mohou dobrovolně zvýšit, nikoliv zkrátit. Některé servery ji pro jistotu udávají jako lhůtu od dodání kuponu, protože mohou mít v případě platby převodem lhůtu několika dní na vyřízení a zpracování platby. Podívejte se do sekce Ukončení smluvního vztahu (či podobné označení) v podmínkách slevového serveru.

Pokud slevový server neuvádí, že máte možnost slevový kupon vrátit, automaticky se lhůta prodlužuje na tři týdny. Očekávejte ale, že s takovým slevovým serverem můžete mít problémy, protože se jeho provozovatel zřejmě nestihl obeznámit s platnou legislativou o elektronickém obchodování. V takovém případě, ač jste zákonem chráněni, si nákup rozmyslete.

10. Bazar a prodej nevyužitých kuponů

Pokud jste lhůtu pro vrácení kuponu slevovému serveru prošvihli, je těžké s tím cokoliv dělat. Nakoupili-li jste na serveru Slevomat, můžete použít bazar kuponů na Kupon.cz – zde můžete koupit či prodat nevyužitý kupon. Výhodou Kupon.cz je, že ověří, zda kupon skutečně byl či nebyl využit. Na nákupy slevových kuponů na aukčních serverech jako Aukro nebo Odklepnuto si dejte pozor, nejde ověřit, zda kupon byl či nebyl využit.

Pozor na platnost kuponu

Jedenáctá rada zdarma, může vám také přijít jako samozřejmost, ale není: poznačte si do kalendáře, kdy vám končí platnost kuponu, pokud jej “ihned” (= tento týden) nevyužijete. Jinak na něj zapomenete a propadlý kupon je… prostě propadlý.

Tyto zásady vám umožní se lépe zorientovat ve světě slevových nákupů a vyhnout se alespoň části zklamání. Využití “selského rozumu” je stále nezbytným předpokladem: nekupujte, co nepotřebujete, jen proto, že je to levné. Ale to samozřejmě víte …

Jaké jsou vaše zkušenosti se slevovými servery? Naběhli jste si někdy? Koupili jste něco, co vlastně vůbec nechcete?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru Lupa.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).