Tady koukám někdo právě spadl z Měsíce. Ceny v restauracích se netvoří podle usnesení sjezdu ÚV KSČ. Obvykle je to děláno tak, že má restaurace nějaký hlavní program, který ji nese největší zisk a na něm mají konkurenceschopné ceny ( obvykle hotová jídla nebo meníčka ). Pak jsou vedlejší věci, které by jim při běžné marži nepřinesly žádné další zákazníky navíc a jen by zatěžovaly náklady ( typicky se jedná o nealko pití ) . Polopaticky : dobrou hospodu dělá kvalitní a levné jídlo + dobré a cenově přijatelné pivo. A to co se sebere na ceně jídla, tak aby bylo konkurenceschopné se dá nenápadně zčasti dohánět na cenách nealka. Ceny nealka jsou totiž přemrštěné skoro všude stejně. člověk si pak řekne, tam půjdu, protože tam dobře vaří svíčkovou za 80 korun a nebude řešit, že tam kofola stojí 3x tolik než v Kauflandu. A pokud to nějaký exot řešit hodlá, tak má pořád tu možnost uvařit si svíčkovou doma a dát si k tomu kofolu z Kauflandu.