Ceny nápojů jsou z hlediska hosta často považovány za předražené. V zahraničí jsou prodejní ceny na náš přepočet mnohem vyšší a provozovatel restaurace má možnost nakupovat za mnohem nižší ceny než hospodský v Čechách, takže tam vydělávají mnohem více na urč. nápoji než by vydělali u nás!
V Čechách totiž nefungují velkoobchody, kde by měli nakupovat jenom živnostníci a firmy pro další prodej, tak jako v zahraničí. Často je pravidlem, že tzv. velkoobchody prodávají dráž než toto zboží stojí např. v Tescu apod., kde si mohou nakoupit všichni, pak se jako host někdo diví, že přirážka je "vysoká", ale kde je např. 20% Dph z prodejní ceny, kterou hospodský, pokud je plátcem, státu odvádí z každé sklenice např. Kofoly.... A když už jsem u cen, tak energie, které hospody platí: plyn, elektřina atd, jsou pro domácnosti u nás levnější než pro firmy - v zahraničí je tomu zcela naopak a pak v Čechách podnikejte, když hosté, kteří provozu restaurací nerozumí, nevidí do toho... by chtěli vše za drobné a aby jim byl hospodský ještě za to vděčný, přitom takovýto host např. vydělává měsíčně 50 a více tisíc, ale v české restauraci se chová jako lakomý snob.
Omyl. U nás ceny jedla nezodpovedajú realite. Reštaurácie sa snažia predávať meníčko za cenu blízku cene stravného lístka, ktorý dostanete od zamestnávateľa. Keby nasadili ceny odpovedajúce súčtu ceny surovín, práce a primeraného zisku, proste by im tam nikto neprišiel, lebo by boli v porovnaní s konkurenciou drahší. A ľudia sú veľmi citliví na cenu jedla - hoci ten smažák - drahší o 20 korún by ľudia neakceptovali. Tak sa reštaurácie snažia dohnať marže na nápojoch.
Co zase kvákáš za nesmysli? Podívej se na německo, rakousko, platy, ceny atd.
A polož si otázku, proč většina věcí je tam levnější a u nás dražší...
Podobné kecy, jsi mohl vést když nikdo nejezdil do zahraničí za prací, teď se akorát strapnujes jako autor, ze smazak je spatne protoze mu rikame smazak=je to snobske hlupak.
Tady koukám někdo právě spadl z Měsíce. Ceny v restauracích se netvoří podle usnesení sjezdu ÚV KSČ. Obvykle je to děláno tak, že má restaurace nějaký hlavní program, který ji nese největší zisk a na něm mají konkurenceschopné ceny ( obvykle hotová jídla nebo meníčka ). Pak jsou vedlejší věci, které by jim při běžné marži nepřinesly žádné další zákazníky navíc a jen by zatěžovaly náklady ( typicky se jedná o nealko pití ) . Polopaticky : dobrou hospodu dělá kvalitní a levné jídlo + dobré a cenově přijatelné pivo. A to co se sebere na ceně jídla, tak aby bylo konkurenceschopné se dá nenápadně zčasti dohánět na cenách nealka. Ceny nealka jsou totiž přemrštěné skoro všude stejně. člověk si pak řekne, tam půjdu, protože tam dobře vaří svíčkovou za 80 korun a nebude řešit, že tam kofola stojí 3x tolik než v Kauflandu. A pokud to nějaký exot řešit hodlá, tak má pořád tu možnost uvařit si svíčkovou doma a dát si k tomu kofolu z Kauflandu.
Ale bobámku, tady někdo nechápe že nemluvíme co bylo před rokem 89, jako mě nezájímá co bylo za Karla IV.
Takové demagogické kecy co mají odvést debatu jinam nez o cem se baví si zkousej na svoje decka, mozna jsou tak "cyhtry jako" ty, ale ne na normalni lidi.
Bavíme se, že cenotvorba na uzemí ČR je mimo "slušné jednání", já makal v Anglii i Německu v pohostiství, a vratil se kvůi rodině nazpátek, a cenotvorba, chování atd. u nás s eurčuje možná podle horoskopů a pod. reálných věcí.
P.S. že hospodské či restouratér když to "neslo" v 90létech místo koupení vlastní provozovny koupoval auta, postavil vilku a pozemky z a městem a dnes tito chudáčci brečí, že mají velký nájem a musí mít kofolu za 80kč? A co, jsou jenom neschopní podnikatelé...