Názor k článku Stejný výrobek, jiná chuť - prý to tak chceme od Mareš - Ale vždyť už jsem odpověděl o příspěvek výš:...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 6. 2012 9:41

    Mareš (neregistrovaný)

    Ale vždyť už jsem odpověděl o příspěvek výš: problém je v tom, že všechny ty výrobky, které by si měly za normálních okolností konkurovat, jsou od stejného výrobce a proto mají cenu nastavenou tak, aby si nekonkurovaly. Ne proto, že by to zákazník tak chtěl, ale proto, že podmínky to umožňují (mimojiné "vysoký práh" pro dodávání zboží řetězcům, který je pro malé výrobce nepřekonatelný, zatímco pro velké výrobce nepodstatný). Jistěže tu umíme udělat dobrou, kvalitní zmrzlinu za slušné peníze, ale řetězec nám ji nevezme do prodeje za rozumných podmínek, protože má smlouvy s ludrami z Nestlé a Unileveru. A jim je zase jedno, co si zákazník koupí, protože oni mají trh pokrytý celý - od vodových nanuků s rostlinným olejem, až po mraženou sobí smetanu s rajčími vejci a medem zabijáckých včel. Takže dostanou peníze jak od toho, kdo ohrne nos nad vodovkou, tak od toho, kdo ohrne nos nad zmrzlinou pro zbohatlíky. Není to nádhera, ten reálný kapitalismus?

    (A ve srovnání s tím, co je od stejného výrobce na trhu k mání, ta zmrzlina opravdu není tak drahá, jak se jeví. Pro někoho, kdo jí zmrzlinu málokdy, se i vyplatí, vzhledem k nákladům na stavbu či nákup domácího zmrzlinovače...)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).