Tak to není. To co popisuješ, asi správně, je způsob jejich uvažování.
Já zase mluvím o něčem jiném: že to tak v praxi není. Výrobci a prodejci nemají "pokrytý trh". Mají tam obrovskou mezeru. Což se projevuje právě tím výpadkem velkého počtu zákazníků, kteří buď nekupují, ač by chtěli, nebo dělají zmrzlinu doma. A není to koníček - naprostá většina z nich by si tu zmrzlinu radši v klidu koupila.
"Pro někoho, kdo jí zmrzlinu málokdy, se i vyplatí, vzhledem k nákladům na stavbu či nákup domácího zmrzlinovače"
Návratnost je pouhých 4-10 litrů zmrzliny, při uvažované prodejní ceně 300 Kč/litr. To je velmi nízké číslo.
Navíc, dnes jsem po dlouhé době zavítal do Teska. Nejdražší zmrzlinu tam měli ne za 300, ale za 460 Kč/litr. A i za ty peníze byla šizená.