Z klasických kanceláří jsme se do openspace přestěhovali před ca 2 roky. Máme openspace ca 500m2 a sedí v něm určitě do 30 lidí, navíc 8 z nich jsou obchodníci, kteří docela cestují => reálné osazenstvo v openspace je průměrně do 25 lidí = ca 20m2 na osobu - musím říct, že 20m2 asi není standardní rozměr kanceláře, ne?
Jedná se o kombinaci oddělení nákup a prodej, technická příprava výroby a CAD konstrukce + navíc 1 účetní, ekolog a ISO "guru"
Jako etalon toho, že se openspace dá uspořádat tak, aby fungoval, beru skloubení konstruktérů (tiší, plaší, samotářští) s obchodníky (trvale ve stresu, trvale na telefonu, ...) tak, že se vlastně neruší - teda pokud někoho nenapadne udělat telekonferenci s hlasitým odposlechem a pozvat si ke stolu další 2 lidi :-D
Mám na starosti nákup a musím říct, že vazba na účtárnu a obchod online mi vyhovuje maximálně - na jednu stranu je to přes paravánek, na druhou stranu přes "knihovničku" Ideál. Navíc s kombinací občasné práce z domova je vyřešená i potřeba klidu na soustředěnou práci - teda pokud to nechci řešit sluchátky.
A ještě poznámka ke klasickým kancelářím - mezi některými kancelářemi v předchozí budově jsme měli propojovací dveře (teda krom dveří z každého kanclu na chodbu)... u spousty kanceláří byly propojovací dveře trvale otevřené, nebo vysazené a "uklizené" za skříň - takže si lidi ten openspace dělali sami, aby byli v kontaktu a ne na samotce..
Vše je o velikosti prostoru a počtu a typu lidí v něm.