Všude na západ od našich hranic je lidl hard discount s relativně nízkou cenou, s omezeným výběrem sortimentu a základní, nijak závratnou kvalitou. V Německu je lidl ještě relativně slušný, ale samozřejmě nedosahuje zdaleka úrovně německých super a hypermarketů. V Itálii, Francii a podobně je to obchod pro hodně chudé nákupy, kde je špína, poměrně málo nakupujících. Na rozdíl od naleštěných tamních supermarketů s dokonalým sortimentem je to dost bída. Občas tam přivezou nějaké oblečení, boty, spotřebiče a tamní nezměstnaní si to tam přehrabou a třeba i něco koupí.
A najednou se ocitne lidl v čechách a paradoxem toho všeho je, že protože si stále drží tu západní základní discountní kvalitu a styl, je tu v našem prostředí něco extra, co vybočuje z průměru českých obchodů, vyhrává testy a tím že má občas nabídku vyráběnou pro západ, a neustále nabídku levných nepotravinářských výrobků je i tím zajímavý. A tak to na nás hrne v barevných letácích a v televizi a cpe nám dvakrát týdnu do hlavy co všechno musíme být a jak je to super.
To co je na západě na spodní hranici i když s dobrými zisky je u nás obchod který je in a o kterém se mluví.
Nic pro ti lidlu nemám, ale měly by být na českém trhu ty o mnoho lepší obchody a oni tady nejsou.