Tesco chce zvýšit prodeje rostlinných alternativ masa o 300 %

13. 2. 2022

Sdílet

 Autor: Tesco
Bezmasou stravu začal více podporovat řetězec Tesco, zaměří se na rostlinné alternativy. Firma navázala spolupráci s organizací ProVeg a její zaměstnanci se zapojí do Veggie Challenge.

K trendu rostlinné stravy a alternativních bezmasých produktů se přidává maloobchodní řetězec Tesco. Firma oznámila spolupráci s mezinárodní organizací ProVeg International. Cílem má být podpora edukace o nejnovějších spotřebitelských trendech spojených se zájmem o zdravější životní styl a měnící se stravovací návyky.

Tesco chce své zákazníky vzdělávat v tom, jak se stravovat zdravěji a udržitelněji, začíná u svých zaměstnanců, informuje firma v tiskové zprávě.

Tesco plánuje rozšiřovat nabídku alternativ masa

Společnost současně uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 zvýšit prodeje rostlinných alternativ masa o 300 %. Již nyní mohou zákazníci vybírat mezi více než 250 rostlinnými alternativami, včetně produktů vlastní značky Tesca s názvem Plant Chef, kam patří i bezmasé alternativy burgerů, nugetek nebo rybích prstů.

Galerie: Nabídka Tesco rostlinných produktů

„Způsob, jakým se stravujeme, má obrovský dopad nejen na nás, ale i na naši planetu. Vnímáme, že i mezi našimi zákazníky jsou výrobky rostlinného původu čím dál více oblíbené. Jsme proto rádi, že naši nabídku těchto potravin nejen postupně rozšiřujeme, ale zároveň se podílíme na šíření osvěty o jejich přínosech,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.

Výzva pro rostlinnou stravu

Spolupráci s ProVeg International a připojení k výzvě Veggie Challenge oznámil již zkraje letošního roku maloobchodní řetězec Lidl. Ten se stal i partnerem lednové veggie výzvy.

Program Veggie Challenge nabízí například informace o rostlinné stravě, recepty k vaření bez masa i osobní koučing. Zapojit se do něj může každý.

Tesco zaměří své úvodní aktivity ve spojení s Veggie Challenge na své zaměstnance formou webinářů a kulinářských školení o rostlinné stravě, na ně by měla navázat spolupráce i směrem k zákazníkům a veřejnosti.

„Přechod na rostlinnou stravu je spolu s omezováním plýtvání jídlem jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zmírnit náš osobní dopad na klima,“ říká manažerka kampaně Veggie Challenge Tereza Trávníčková z ProVeg Česko. „Veggie Challenge je třicetidenní výzva, která lidem pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků a překonat nejčastější bariéry, které jim brání stravovat se více rostlinně, například seznámením s nejnovějšími rostlinnými produkty i doporučením ověřených receptů. Velmi nás těší, že se společnost Tesco rozhodla do výzvy zapojit a její zaměstnanci a zaměstnankyně se tak přidali k více než 450 tisícům lidí z celého světa, kteří se Veggie Challenge již zúčastnili.“

ProVeg International je organizace zvyšující povědomí o potravinách, která pracuje na transformaci globálního potravinového systému nahrazením živočišných produktů rostlinnými a kultivovanými alternativami. Jejím cílem je snížit celosvětovou spotřebu živočišných produktů o 50 % do roku 2040.

Veggie výzvu v ČR podporují například také společnosti Garden Gourmet – výrobce rostlinné stravy spadající pod koncern Nestlé, značka Rama, výrobce Unilever, výrobce veganských produktů Violife, česká firma Emco nebo společnost Müller z nadnárodního koncernu zaměřující se na mléčné výrobky a další.

Galerie: Jak se vyrábějí rostlinné produkty Garden Gourmet

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).