Názor k článku Tesco otevřelo věrnostní Online Club. Za registraci nabízí slevu 540 korun od Albík - Dobrý den, vy vašim redaktorům platíte za to,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 6. 2023 19:18

    Albík

    Dobrý den, vy vašim redaktorům platíte za to, že vezmou tiskovku a pouze ctrl+c ctrl+v ji nakopírují do redakčáku včetně všech marketingových floskulí? V článku je možná jeden odstaveček, který zvládla paní redaktorka napsat sama. Příště by bylo lepší to aspoň férově označit za PR článek.

    Nyní k mé 6měsíční zkušenost s Tesco on-line nákupy a jejich klubíkem i se srovnáním s konkurencí Rohlík. Ano, jak píšete v článku, za každý on-line nákup získávate body na svou Tesco Clubcard, co se však nedozvíte z marketingových informací na itesco.cz ani z vašeho článku však je, že na on-line nákupy body nijak neuplatníte, ty lze využít pouze přímo v kamenné prodejně. Je to tedy zvláštní výhoda Tesco on-line clubu. Nicméně to je ta nejmenší výtka, kterou bych měl. U on-line nákupu u Tesca nikdy nevíte, jestli vám vůbec přijede. Tesco zcela běne ruší nákupy třeba i jen hodinu před tím, než vám má být dovezen a udělá to prostým zasláním informační SMS. Žádná omluva, žádná kompenzace. Z takových 40 nákupů asi tak 4 nepřivezli. Ty zbylé přivezli, ale ve většině chybí tak 2-5 položek a často to jsou položky, které jsou v akci, přestože jsou nakupovány v den, kdy akce začíná. Ano, občas přivezou náhradu. Třeba pokud jste si objednali vepřové maso v akci za stovku, jako náhradu vám nabídnou ten stejný kus masa za 200. Ano, samozřekmě i první den akce se zboží může vyprodat, ale něco chybí v každém druhém nákupu a nejvtipnější na tom je, že jak v aplikaci tak i na webových stránkách si to údajně nedostupné zboží můžete stále objednat, takže je to vlastně takový podvůdek, kdy vám slibují něco, co nemají, aby vás nalákali a pak vám to dovezou za dvojnásobnou cenu. Takže pak máte na výběr vzít si to a nebo jít do obchodu, čemuž jste se chtěli vyhnout a proto jste si to objednali. Chytré.

    Co se týká samotné aplikace, tedy promiňte, aplikací, tak ty jsou to nejhorší, co v appstore můžete nalézt. Jakmile provedete nákup, tak v aplikaci jej uvidíte, ale neuvidíte objednané množství. Ještě vtipnější je, že takto tu objednávku vidí i jejich neochotní a nepříjemní zaměstnanci na jejich zákaznické lince, k čemuž se váže jedna velmi zábavná historka, která skvěle dokresluje kvalitu služeb této společnosti. Před nedávnem jsem si objednal nákup, který mimo jiných věcí obsahoval dvě kuřata. Měl jsem obrovskou radost, kdž mne Tesco v den závozu informovalo v e-mailu s dodacím listem, že tentokrát dorazí vše bez jakýchkoliv náhrad. Avsaˇk radost mne přešla, když jsem nákup přebíral. Místo dvou kuřat dorazilo jedno. Ihned jsem tedy volal na linku, kde jsem je o záležitosti informoval. Jako vždy jsem se od nepříjemného neochotného zaměstnance nedočkal omluvy a dostal jsem pouze informaci, že záležitost musí ověřit na prodejně, jelikož v systému nevidí, jaké množství je objednáno. Opravdu zákaznická linka k nezaplacení. Požádal jsem, aby mi kuře dovezli, jelikož jej potřebuji, alternativně jsem nabídnul, že si jej objednám znovu, ale samozřejmě odmítám platit poplatek za malou objednávku způsobený jejich chybou. Pracovník mne ujistil, že to takto zařidí a ozve se mi zpátky. Což se skutečně stalo a pracovník mi po pár minutách zavolal zpátky a řekl, že na prodejně slíbili, že to ještě ten den dovezou. Nicméně za dalších deset minut mi volal jiný zaměstnanec, který mi sdělil, bez jakéhokoliv zdůvodnění, že mi to kuře nedovezou a ani na opakované dotazy mi nedokázal vysvětlit proč. Inu řekl jsem dobrá a požádal jsem tedy o kompenzaci poplatku za malou objednávku, s tím že si kuře objednám sám, ale veřte nebo ne, bylo to striktně odmítnuto. Nijak jsem si to nevyhádal a hovor pracovník nakonec ukončil.

    Samotné objednávaní je zcela nelogické. Zatímco brambory si objednáváte po kusech a vidíte poize orientační váhu, tak třeba párky, kupujete na gramy. :-) Jedinný smysl je totiž z vás vytáhnout, co nejvíce peněz. Konkrétní příklad - objednal jsem 15 kusů brambor, orientační váha 1,5 kg, váha dovezených brambor 2,8kg. A ne není to vyjímka ale pravidlo. A ony nesedí orientační váhy takřka u ničeho. Poslední nákup dvě cukety orientační váha 0,45 kg skutečná 0,98 kg. Kuřata, která jsou v aplikaci mají orientační váhu asi na 1,3kg ale váha dovezených nebyla nikdy menší než 1,6kg. Nikdy. Obchodník tedy úmyslně uvádí nižší váhu, aby ceny vypadaly lákavěji. Jinou logiku nákup nákup brambor na kusy a párku na váhu nemá.

    Tomu, že si můžete objednat dovoz ještě na ten samý den se musím smát. Ano, někdy brzy ráno najdete volný slot na ten samý den večer, ale je to opravdu vyjímka. Mnohem častěji (ale i to je poměrně vyjímečné) nenajdete volný slot ani na druhý den. Přestože tedy většinou objednávate s denním předstihem a Tesco má mnohem více prpstoru, jak to „menežovat“ tak o tom, že nákup přijede později informují deset minut poté, co měl být nákup nejpozději u vás. Žádná kompenzace.

    Takových historek, které samozřejmě mohu doložit mám mnoho, ale i to výše řečené myslím každému umožní udělat si obrázek, jak je tato služba nekvalitní.

    Pro srovnání uvedu v krátjosti i své zkušenosti s Rohlíkem, u kterého nakupujeme posledních několik let. Ano, i rohlík někdy udělá chybu a něco nedoveze. Za takové poslední dva roky se to stalo maximálně pětkrát. Pokud je to z důvodu, že zboží nemají, sami vám proaltivně zavolají, omluví se a pokud je to možné nabídnou alternativu a samozřejmostí je proaktivní kompenzace formou bodů. Pokud něco nedovezou omylem a zavoláte jim, tak se vám omlouvají, jakoby vám zabili připbuzného a okamžitě nabízejí řešení a to buď vrácení peněz, nebo že vám to přivezou a to dokonce i když jde o nějakou drobnost jako je nějaká čokoládová tyčinka. Samozřejmostí jsou vždy kredity na další nákup, přestože nic takového ani neočekáváte u tak drobné chybičky. Ano, i Rohlík se někdy opozdí, ale narozdíl od Tesca dá vědět s předstihem a omluví se. Omluví se i jejich vždy příjemní řidiči a to i když se opozdí o třeba jen o pět minut. Ve srovnáni s Tescem je až bizarní, jak moc jsou u Rohlíku všichni příjemní a proaktivně se omlouvají nabízejí řešení sebemenšího problému. Oni se omlouvají a vždy předem volají, i když může řidič přijet dříve. U Tesca neexistuje. U Tesca mi nikdy žádný řidič nenabídnů pomoc s taškami nebo třeba jen, že by mi podržel dveře. U Rohlíku se vždy skoro musím pohádat s řidičem, že opravdu pomoc nepotřebuji. Řidiči vždy poděkují za nákup i za dýško a popřejí krásný den.

    Tesco a Rohlík jsou prostě dva úplně jiné světy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).