Těžko odpovědět jinak, než opět otázkou: a kolik mi vlastně platí *libovolná* samoobsluha za to, že si pro zboží musím komplikovaně dojít sám a pracně ho hledat, místo abych si vystál frontu a o všechno se mi následně postarala holčina u pultu, jako před 50 lety? :-)
Kolik mi platí automobilka za to, že musím řídit sám a starat se o přezouvání a běžnou údržbu, když bych měl přitom přece mnohem pohodlnější jezdit vždy a všude autobusem, kde mi tyhle starosti odpadají?
Takže asi tak bych to viděl ;-). Naštestí nikdo nikomu skenery NENUTÍ, a každý má možnost si zajít i do toho plně obsluhovaného obchodu ...
Věta "V Globusu můžete využívat skeneru v systému Scan&Go už celé tři roky a to ve všech jeho pobočkách" není pravdivá. Minimálně v Olomouci to neplatí, jelikož tam se skenery zavádí právě v těchto dnech - montují ty samoobslužné boxy cca uprostřed řady pokladen. Držáky na vozících jsou už připraveny cca tři týdny. U vstupu zatím chybí držáky s nabíjením pro skenery. Na obrazovkách (už zapnutých nových samoobslužných pokladen) svítí upozornění, že systém je ještě nefunkční.
Odkud autor čerpal info, že to již 3 roky jde ve všech pobočkách?
Výhody a nevýhod nákupu tak či onak se porovnávají prvním nákupem?? Tak to by mělo být srovnání s prvním v životě provedeným, obyč nákupem v sámošce, ne?
BTW, zkuste to o Vánocích nebo před svátky, kdy jsou všude velké fronty.
Od chvíle, co jsem na scanneru ukončil nákup a došel s taškami k autu, nějaký pán zatím postoupil o 3 místa ve frontě...
BTW, když někdo nakupuje ad-hoc, tak o kypřícím prášku nebude vědet stejně, bez ohledu na existenci nějakého scanneru.
Je do toho započítáno i skládání do auta? Já teda v Globusu nakupuju jedině se skenerem a ve voziku mám dvě velké tašky. Takže co nakoupím rovnou si skládám podle toho, jak potřebuji. Projdu pokladnama se skenerem a do auta dám rovnou ty dvě tašky a odjíždím. Zatímco když jsem všechno do dřív dával do košíku, tak jsem to potom pracně musela nějak skládat ještě do auta.
Tesco nevím, tam je nákup potravin utrpení kvůli sortimentu, tam tomu ani skener nepomůže a chodím tam jen v nouzi nebo na cestách když je nejblíž. Spíš je tam problém, že co zavedli samoobslužné pokladny, tak záměrně mají málo otevřených pokladen normálních, aby lidi donutili chodit na samoobslužné, což je při více položkách neuvěřitelný opruz. Pokud jde o skenner v Globusu, nakupuju už zásadně s ním a naprosto ideální je to právě pro ty největší nákupy. V obchodě je to časově možná nastejno, možná o nějakou minutu delší když skenuju místo obyčejného házení do košíku, ale nemusím pak podstupovat ten opruz všechno skládat na pás, pak zase rychle do vozíku nebo tašek (což většinou nestíhám) takže pak ještě u auta házet do tašek. Jen projedu prakticky bez čekání pokladnou, kontrola je fakt jen jednou za čas a většinou rychlá. A taky mě žádný nervózní důchodce nenajíždí u pokladny na paty.
Jednoznačně je to dobrá služba a v Globusu zvládnutá co se týče umístění kódů na nebaleném zboží atd. Jediné co mi vadí, že když je skener na držáku vozíku, tak se zboží špatně skenuje, protože ten senzor je moc nahoru, měl by mířit dolů do vozíku, pak by nebylo potřeba pořád ten skener brát do ruky. Celkově ušetří i nějaký čas i když Globus oproti Tescu nemívá prakticky velké fronty na pokladnách ani ve špičkách, ale spíš to představuje určité pohodlí a vynechání toho otravného vyskládávání celého vozíku na pás a zase zpět. Ještě by to mohli vylepšit o nějakou funkci nákupního seznamu, který bych si tam třeba přes web a kartu Globus nahrál a skener by mi ukázal, co ještě chybí nebo něco jako funkce opakovaného nákupu (tak jako to má Tesco nebo Rohlík na eshopu, jen převedenou přímo do obchodu). Pak ještě drobnost, že pokud potřebuju něco zaplatit zvlášť, tak to nejde naskenovat jako druhý nákup, ale většinou to jsou jednotlivé položky, tak to není takový problém.
Nechápu tu poznámku ohledně ztráty přehlednosti - pokud nakupuju se seznamem a škrtám si položky, můžu to samé dělat i u skeneru. Pokud neodškrtávám nebo nemám seznam a mám plný vozík, budu to stejně složitě hledat bez i se skenerem a spíš bych skener hodnotil jako plus, že se můžu podívat na displej a ne přehazovat celý vozík a je jedno jestli nakupuju do tašek nebo ne (když teda pominu, že většinou si pamatuju všechno, co jsem to vozíku dal i bez nějakého škrtání).
Zatímco se v ČR nahrazují unuděné pokladní prací samotných zákazníků, v USA ve Wall-Martu černé nebo asijské pokladní markují rychlostí blesku, pokladen je otevřených vždy dostatek a ještě vám další osoba dává vše do papírových pytlíků, případně pomůže se složením do auta.
U nás se jednoduše NEUMÍ TVRDĚ MAKAT!
Já mám s tímto způsobem hned několik problémů.
Případná krádež: Naskenujete zboží a dáte do košíku. Otočíte se pro jiné a někdo Vám je z košíku sebere (a třeba rovnou zkonzumuje, například sušenky). O tom ovšem nevíte, protože jste to dali do košíku (případně odškrtli ze seznamu) a už vás to nezajímá. Zaplatíte zboží, které nemáte...
Skládání do tašek: Skládání do tašek lze provést u kasy. Naopak díky pásu si mohu nákup uspořádat tak, jak jej chci mít v taškách. Při kupování se skenerem bych musel nakupovat dle toho, jak chci mít zboží v taškách (a lítat po prodejně jak blázen) nebo neustále přerovnávat.
Z mého pohledu není nakupování standardního týdenního nákupu se skenerem ani bezpečné, ani rychlejší. Výhodou by mohl být nákup malého počtu věcí (tak do 5 věcí, které dáte do mikroteňáků, protože se nechcete vláčet s vozíkem), jenže se musíte mít skenerem, který v tomto případě překáží (máte ruce "plné" věcí). Toto řeší/řešily samoobslužné pokladny, takže scaner je zase jaksi zbytečný...
Když to někdo vezme z košíku, tak to bude muset stejně zaplatit. Spíš bych se bál toho, že tam někomu něco přihodí a při případné kontrole pak bude vypadat, že to chtěl odnést bez placení. Do tašek to může člověk skládat rovnou, ale při kontrole mu do toho asi můžou stejně lézt a bude to muset přerovnat. Pořád je ale možnost to skládat do košíku a z něj to přerovnat do tašky až v autě, bez ohledu na to, jestli to kupoval se skenerem nebo bez. Podle mě je hlavní výhoda v tom, že se nemusí čekat ve frontách u pokladen a vyndavat tam zboží, člověk si to zaplatí rovnou sám.
Nevím jak Tesco, ale v Globusu za mě rozhodně NE. Zkoušel jsem Scan&Go třikrát - zvědavost, přehlednost, ušetření času přímým ukládáním zboží do tašek. Jelikož u nás pokladny pro scanování skoro vždy zely prázdnotou, po zaplacení jsem vždy byl náhodně vybrán ke kontrole - asi jsem byl jediný uživatel za stanovený interval mezi kontrolami. Takže vše ven, zkontrolovat, opět uložit.
Ikdyž to chápu a obsluha za to nemůže, od druhé kontroly jsem ve vší slušnosti nechal přeskládání plně na obsluze a oněch 10 minut strpěl (vždy velký nákup). Možná někdy v budoucnu při extrémně dlouhých frontách ...
Já v Globusu se skenerem nakupoval párkrát a kontrolovali mě pokaždé kromě jednoho nákupu. Možná to mají nastavené tak, aby se kontrolovalo pořád (ve smyslu aby měla obsluha co dělat) a když chodí málo lidí, tak je velká šance, že nákup bude někdo kontrolovat.
Jestli se musí vykládat tašky, tak je to blbé. Já všechno nechávám normálně v košíku a do tašky to přeložím až najednou v autě. Ale alespoň se nemusí čekat ve frontě před pokladnou a vykládat to ještě tam.
Mám pocit, že pravděpodobnost kontroly závisí na historii zákazníka. Když jsem se Scan&Go začínal (což bylo krátce poté, co to v Čakovicích zavedli), šel jsem na kontrolu třikrát z prvních čtyř nákupů. Pak už se to ale zklidnilo a dnes je to odhadem tak každý pátý nákup, možná ještě méně.
Takže vše ven, zkontrolovat, opět uložit.
Takovou kontrolu jsem za ty tři roky nebo kolik to je nikdy nezažil. Pokaždé to probíhalo tak, že obsluha scannerem nasnímala asi tak pět kusů zboží (očividně se snaží zaměřit na věci, které od pohledu vypadají dražší), dokud scanner neukázal, že je spokojen. Žádné "všechno ven, zkontrolovat, uložit" se nikdy nekonalo. Možná že pokud při namátkové kontrole najdou nějakou nenascanovanou položku, zkontroluje se celý nákup, ale jinak určitě ne.
po zaplacení jsem vždy byl náhodně vybrán ke kontrole
Tak teď už začínám mít neodbytný pocit, že jen trollíte a Scan&Go jste ve skutečnosti nikdy nepoužil. Kontrola totiž probíhá před zaplacením, ne po něm.
Nechápu, proč ti tupci nepochopili, k čemu je kód na šestibaleních lahví ... viz text Tak, jako nejdou skenovat čárové kódy z igelitových přebalů šesti balení vod pokladním, nepůjde to ani vám. Musíte najít čárový kód přímo na lahvi a ten naskenovat; skener hned nabídne možnost volby počtu kusů. ... nechci rozdělávat balení ani točit lahvemi, když to nejde, tak to nejde...V Globusu to pochopili, jde to bez problémů. V Tesku ještě ne, takže smolík, zase pojedu do Globusu, kde to funguje a jsem spokojenej.
V Globusu na Černém mostě to opravdu významně šetří čas, vím přesně kolik zaplatím a nikdy nebyl (zatím) problém.
Nakupuju se scannerem asi 5 let a jsem naprosto spokojeny. Rozhodne to setri cas, protoze misto toho, abych cekal ve fronte 5 lidi, nez kazdy vysklada cely vozik a kasirka to namarkuje, cekam ve fronte 6 lidi, nez to kazdy bez zdrzovani zaplati. Taky je hodne pohodlne, ze zbozi hazim primo do tasek a u kasy to nemusim zase vyskladavat.
Cas od casu je kontrola, s tim se neda nic delat. Parkrat se mi stalo, ze jsem tam mel chybu, ale nikdy z toho nedelali problemy. V tomto obchode se clovek musi zaregistrovat a terminal dostane kdyz scanne kartu, takze maji prehled kdo kolikrat podvadel. Predpokladam, ze kdyz tam ma chyby pri kazde kontrole a mluvim o chybach ze kterych je zrejme, ze se jednalo o cilevedomy podvod, ze mu budou delat kontroly casteji a pripadne seberou kartu. Tohle se me nastesti netyka :-).
Presne, ja mel kontrolu ktera nejspis vznikla tim ze jsem docela dost polozek stornoval a pak jsem mel mensi zasek, tak pritelkyne nosila do voziku veci a ja je pak naskenoval najednou s malym casovym odstupem (predstavuju si to tak ze podezrele je kdyz nekolik sekund po sobe naskenuju maso, praci prasek, detskou hracku... proste zbozi z ruznych koutu supermarketu)
Abych řekl pravdu, letos jsem viděl v Globusu Zličín u scan pokladen frontu, která byla větší, než u pokladen normálních... :-)
Já nevím, nejsem přítel těchto "vymožeností", každá taková vymoženost ubírá práci lidem. V Tescu už ani nemají lidi na doplňování zboží do regálů, honí tam ženské od kasy. Tesco má snad nejblbější systém samoobslužných pokladen, ovšem když neotevřou ani jednu normální kasu, tak se tomu svinskému systému nevyhnete...
Scan&Go bych bral v případě, že si všechno naskenuji, nikam ke kase platit jít nemusím, nějak se mi nákup automaticky odečte z účtu.