Názor k článku Testy potravin mohou být velmi zavádějící od Petr Havel - "všichni víme, jak nás výrobci šidí" především proto,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 10. 2013 13:11

    Petr Havel (neregistrovaný)

    "všichni víme, jak nás výrobci šidí" především proto, že si to přečteme v tisku, poslechneme v rádiu nebo to vidíme v televizi. Bohudík to takto jednostranně neplatí - představte si, že jsou i výrobci, kteří nás nešidí. Bohužel je mediálně i čtenářsky atraktivnější spotřebitele děsit, psát negativa, neboť našinec si to rád přečte. I v zahraničí se už diví, jak se vzájemně pomlouváme, a často si tak velmi zbytečně ničíme svůj obraz mimo území ČR.
    Pokud se týká D testu, pak nejde zdaleka o první minelu, kterou tento "seriózní" spotřebitelský měsíčník vyrobil. Osobně mě to velmi mrzí, sleduji Dtest od začátku, osobně jsem se znal s jeho zakladatelkou, skutečně nezávislou a statečnou ženskou Idou Rozovou..A právě proto, má-li Dtest udržet původní serióznost, je nutné upozornit na akce, které jsou za hranicí objektivity.
    Je neskutečné, jak si mnozí přispěvovatelé do diskusí vykládají formulace v různých článcích (nejen v tomto, a nejen v mém) po svém, aby pak mohli autory kritizovat s tím, jak právě oni, diskutující, všemu rozumí a právě oni jsou nejchytřejší. Něco to vypovídá o stavu naší společnosti. Alginátové ovoce jsem uváděl jen jako příklad, podle Vás jsem měl ale na mysli "jedinou technologii..." co k tomu dodat?
    Pokud se týká časového souladu zveřejňování výsledků testů a reálnou situací v obchodech, Nejde zdaleka o to, že tím jsou výsledky irelevantní - jde o to, (protože informace o datu odběru vzorků obvykle v článcích chybí), že spotřebitel ztotožňuje prezentovaný výsledek s realitou - a to není pravda. Až budou ti, kteří testy zveřejňují, uvádět i dobu, kdy a taky kolik toho pro potřeby kontrol odebrali, tak to bude v pořádku.
    Skutečnost, že (opět nejen v tom to případě)je v naší zemi zvykem nedat prostor k vyjádření takzvané druhé straně, zejména pak v případech, kdy je evidentně poškozen, a to často i ekonomicky, je neodpustitelným novinářských hříchem a jde o porušení základních pravidel žurnalistické etiky. Právě skutečnost, že se tak děje, je manipulativní.
    Nic není černé ani bílé, nic není stoprocentní, na jakýkoli problém neexistuje jediný názor a neexistuje jediná pravda. I když, jsou systémy, strany a lidé, pro které je pravda jen jediná, a kdo si myslí něco jiného, je nepřítel zasluhující potrestání. Koho budete volit, pane Fakovaný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).